tisdag 29 november 2011

Revansch samt hemtaget årsmål!

Mycket bättre sömn idag, mycket bättre känsla i kroppen. Lite sliten i trapzen bara efter gårdagens alla ryck.

WU
Dynamisk rörlighet, press 20-70kg, 6 strikta CTB-PU, lite foamrolling på lats,bröstrygg.

Träning

A.Max press

78kg missx2 76kg miss

Fick upp stången i ögonhöjd alla försök, dvs inte speciellt nära. Kände av höger axel(min starka axel) under försöken tror det är mitt lilla bänkprojekt, ska nog lägga ned det.


B.Backsquat(Highbar)



80kg 100kg 115kg 130kg 145kg PR! 150kg miss 147,5kg miss

Grymt skönt med revansch från igår, 145kg inte jättetungt men fick kämpa lite. Inget krut kvar till tyngre vikter sedan.


C.500m rodd



Nere på 1:17 på mitt femte drag, tror inte jag har haft en så snabb splittid förut, kan få ned den mer. Ganska bekvämt lopp, inte särskilt trött efter, dock ansamlades det ordentligt med syra i lår och säte närmaste 5 minuter efter.

Lite osäker på resultatet dock, är det 1:29,6 eller 1:29,5?

Trevligt att plocka hem ett årsmål sådär utan något större fokus!

D.Anti-deload lek
5 strikta CTB
10 ringdips
10 ctb
10 ringdips
20 pullups
10 ringdips

Kosten
12.30 Träning
13.45 Brownie,vispgrädde,2 morötter
16.15 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
19.30 chili con carne, brocolli

5 kommentarer:

aparmen sa...

Vad är det för en oxe som snor stången av dig mitt i lyftet???

Anonym sa...

Nice PBs!

Andreas Utterberg sa...

Grattis David! Det går bra nu! Nice med en lyftbur när man väl ska maxa, synd att dom inte verkar ha någon på Nordic.

David Englund sa...

Jon:Ja, vad är det för stil? Jag ville ju så gärna sätta 150kg också :)

Chris:Thx!

Andreas:Tack! Lyftbur är bra, inte bara för maxningar utan utlåsningar i jerks, bänkpress osv. Tyvärr tar de ganska mycket plats :(

Anonym sa...

Och ja juste, din tid är 1.29.5 btw! Det andra är splitten över hela 500ingen hur den kunde bli högre får ngn smartare än jag berätta.. ;)