torsdag 24 november 2011

Metabol förmåga ok, Pullups inte så ok

Ruskigt sliten i axlar och bröst sedan bänkpress och ringdips kombon i tisdags. Mycket press p ådagens schema dock, bara att gilla läget.

WU
Rörlighet,burpees,PU,Sots press, OHS.

Träning

A.Snatch teknik



40kgx1x4 50kgx1x2 60kgx1x2 70kgkgx1 60kgx1 70kgx1

Inte ett enda missat lyft, intressant var dock att jag ändrade lite i min teknik. Breddade greppet ganska mycket, ca 3cm per sida.
Slarvade med höftextensionen men utlåsningen kändes fantastisk samt ansträngningen för att få stången på plats var noll.

B.OHS

70kgx1 80kgx1 85kgx1x2

Tryckte upp alla med splitjerk, kändes bra, undrar hur det känns på tyngre vikter.
OHS lite skakiga, inte konstigt med mian trötta axlar.

C.Press

60kgx1 65kgx1 67,5kgx1x3

Lätt, jobbade på att vara explosiv från bröstet.

D.Bodyweight Fran

21-15-9 reps på tid av:

Burpees
Pullups



Tid:2:39min PR

Inte så nöjd faktiskt, trots förbättring med 40s. Finns stort utrymme för förbättring ingen pressförmåga i burpees, gjorde 22 burpees första varvet samt jag märkte att PU är en fet färskvara. Har ju inte kört PU på flera veckor, svignade runt i räcket som en apa varje varv idag.

Nöjd med att metabola förmågan inte är så kass, inte alls lika medtagen efter som när jag gjorde den senast.

Kosten
12.00 träning
13.00 Brownie,vispgrädde, ananas, 2 morötter
15.00 3 ägg, 1 äpple, 1 apelsin
16.45 Kvarg,bär,nötterlinfrön, 2 morötter
19.30 Kycklingcurry

2 kommentarer:

rackempackem sa...

det där va ett riktigt vackert ryck david!

önskar jag kunde säga det samma om dina burpees men det känns dessvärre inte lika enkelt.

men dina lungor är det inget fel på gosse!

David Englund sa...

Tack Ludde, jag tror jag är något på spåret!

När är någonsin burpees vackra? :)