tisdag 31 juli 2012

3 pass innan deload


Måndag 30/7

Pass 1

A.Snatch 80kg på minuten i 6min

Började med 2 riktigt dåliga där knät gick i backen, sen blev de bara bättre och bättre. Inga missar om man inte räknar de första två såklart.

B.Closegrip Benchpress

85kgx5,5,4

Tyngre än senast, rycken som straffar eller inte tillräckligt återhämtad efter alla jerks i lördags.

Pass 2

C.C&J 95kg på minuten i 6min

Väldigt lätt, så lätt att jag kunde fokusera på teknikdetaljer i lyftet.

D.Frontsquat 107,5kgx2 på minuten i 6min

Sjukt tungt, skulle egentligen på 110kg men valde att vara lite snäll mot mig själv då siffrorna är beräknade på mitt max med bälte. Kör dessa utan bälte.

E.Frontsquat direkt följt av 8/8 enbens höftlyft

90kgx3 70kgx3x2

Som jag sa till Jari efter mitt sista set på 107,5kg"Det här blir man inte snabb av" Så tänkte köra snabba reps på 70kg istället, missade bara att ta av vikter på första setet.

Tisdag 31/7

8x
Löpning 90% 30 sekunder
Löpning 50% 30 sekunder

Skulle egentligen ha kört två omgångar, men himlen föll ned med regn,hagel och tillbehör under de 3 sista intervallerna så jag bröt efter dem. Inte alls särskilt jobbigt, tryckte nog på för lite, kom 1730m med en snittpuls på 163.
Lika bra det, för jag har varit trött i ljumskarna senaste veckan, tror en kombo av alla böj och löpning. Jag har behandlat för många patienter med adduktor-tendinit så jag vet med säkerhet att det inte är något jag vill testa själv.
Nu vila till fredag eller lördag.

Inga kommentarer: