tisdag 10 juli 2012

Dömd till att vara chimpans för evigt?

Mycket mer sliten än vad jag trodde att jag skulle bli blev jag av söndagens tester. Trapzen absolut värst, tom ömt att lägga stången på dem idag. Även sätet blev helt stekt av powercleansen. Inga större förhoppningar på dagens test.

A.Overheadsquat max for day

80kg 90kg 100kg miss pushpress 105kg jerk miss squatx3

Irriterande att missa 105kg när jag har gjort 100kgx3 och nu kan jag inte ens skylla på att jag inte får upp. Iof så tar det på krafterna att samla ihop benen efter jerken innan man böjer, men ändå. De två första försöken på 105kg gick jag ned i slow motion, tog en paus i botten och kom inte upp, sista på 105kg försökte jag inte ens efter jerken då axlarna kändes instabila.

B.HB Backsquat Heavy single

110kg 120kg 135kg

Hade redan på förhand bestämt mig att inte gå tyngre än  ca 90% och se hur det kändes. 135kg kändes ganska tungt, inget stopp, men inte heller någon fart genom sticking point. Valde att stanna där.

C.CTB-PU med 1sek stopp i toppen Max for day



41kg 49kg PR 51kg PR

Tanken var att det skulle vara helt strikta PU, och det var det upp till 49kg. Var egentligen nöjd där, men fick inte med toppläget på filmen så då var jag ju tvungen att testa igen rätt filmat. Dock blev det lite bensprattel på den som man ser på filmen.

D.2xAMRAP 5min:

400m löpning
7 muscleups

vila 3min

AMRAP 1:2 varv+190m löpning AMRAP 2:2 varv+30m löpning

Har inte kört MU sedan regionals och de var lättare än någonsin, har min ökade axelrörlighet samt strikta PU arbete att tacka för det.

Här kämpar jag som en gnu för att bli bättre på böj och tyngdlyftning och så blir jag ännu starkare i överkroppen ändå. Måste tänka ut en ny plan, därför valde jag att "testa" lite Lowbar backsquat.



60kg 90kg 100kg 110kg 120kg 130kg 140kg 150kg missx2

Har inte kört det på ca 1,5 år, mest för att det är en så ful övning. Tekniken satt helt ok ändå, men ramlade fram på 150kg och brände allt krut där. Ska lägga in LBBS den här cykeln, eftersom jag kommer köra mycket frontsquat också och det är ju likt HBBS, sen är jag rätt så framlårsstark men saknar styrka i hamstrings och säte.

Inga kommentarer: