söndag 8 juli 2012

OK testdag

Några dagars vila i kroppen, sovit lite senaste nätterna dock för att Tila vill inte gå upp senare bara för att jag lägger mig sent.

Väckte kroppen  till liv igår iaf med lite ryck upp till 50kg och powerclean&jerk upp till 60kg.

Dagens träning

A.Snatch Max for day

75kg 80kg 85kg miss 82,5kg 85kg 90kg missx3

Hade inga förväntningar på rycket då jag nästan bara har teknikryckt senaste veckorna. Väldigt nöjd med dagens resultat och försöken på 90kg var inte långt ifrån, satt under stången, men hade inte dragit bak den hela vägen.

B.Powerclean&Jerk Max for day

70kg 80kg 90kg 100kg 105kg 110kg missx2 107,5kg(clean&jerk)

Hittar inte panget i vändningar på samma sett som i ryck, behöver nöta in höftkicken mer. Tangerad PC och tangerad C&J är väl ok iaf. Nöjd dock över att jag har hittat tillbaka till hur jag ska göra med jerks efter jag har vänt.

C.AMRAP 8min 90%(91,5%) av dagens tyngsta powerclean.

Resultat:25st@96kg

Jag är en idiot, glömde bort att det blev vanlig clean på 107,5kg, så det blev 1,5kg mer än vad det skulle vara. Nåja, jag får väl köra på 91,5% nästa gång jag testar också.
Ok, resultat iaf, 96kg är en vikt som jag har respekt när det gäller PC.

D.Closegrip benchpress

Helt slut efter, försökte på 105kg, inte ens nära....

Inga kommentarer: