tisdag 3 juli 2012

Sista passen innan vila

Känner mig lite uttömd, och lite halvstel här och där. Ska bli trevligt och bra med 4 dagars helvila nu.

Pass1

A.På minuten i 10min 1 Clean&Jerk på 90kg

Längesedan jag frivände fulldjup, lätt såklart men inte bra tekniskt, har blivit bättre på powercleans på senare dagar(tror jag). Tekniskt att ta med mig, vänta längre innan klippet.
Överstötarna lätta, men efterpress på ca  3-4st. hädanefter blir det jerks efter clean och inte från rack. Att ta med mig tekniskt här att samla ihop mig längre inför jerken.

B.Frontsquat vila 90s mellan varje set.

90kgx3 95kgx3 100kgx3x3

Allt utan bälte och bara fokus på snabbhet och form. Tappade aldrig hållningen, men var väl inte maximalt explosiv alla reps. Dagens mest positiva var dock här, verkar som jag har blivit av med min impingement i höften som jag har haft sedan  februari, kändes inte alls.

C1.Explosivt clean deadlift

105kgx3 110kgx3 115kgx3

Måste dra lite tyngre från marken än vad jag har gjort på senaste.

C2.Enbenshöftlyft

3x8/8

Gillar övningen skarpt, tror jag den har dels att tacka för att mina höftproblem har försvunnit.

Pass2

2 timmar senare, trött i lår och vader.

A.800m löpningx3 vila 3min

3:02min 3:01min 3:05min

Sprang på min hatbana vid hammarbyhöjden, får alltid dåliga tider där. 85-90% första 2 loppen, 95-100% sista loppet, så jag att det ska bli trevligt med vila?

Kosten
10.30 Trräning
11.20 Brownie,vispgrädde,2 morötter
13.30 Träning
14.40 Kvarg,frysta bär,banan,mullbär,gojibär,1 nektarin, 2 morötter
19.30 Pulled pork,aioli,kryddig tomatröra med spenat, lite delar av en grillad kyckling,lite ris.

Inga kommentarer: