måndag 23 juli 2012

Revansch på rycket!

Fortfarande rätt stekt i ryggen, låren piggare iaf!

Pass 1

Wu
Snatch 30-70kg

Träning

A.Snatch 75kgx1 OTM i 8 min

Så mycket lättare med jämnt underlag, men ffa med en stång som var smalare och som roterar. Inga problem alls, plussade dock med två extra för två som jag inte var helt nöjd med.
Det som jag fokuserade på idag som jag började med när de rycket släppte i våras var att hoppa bakåt samtidigt som jag drar mig under stången, har glömt det på senaste.

Pass 2

På SAK med Lanner,Lukas och Jari.

B.Clean&Jerk 93kgx1 OTM i 8min

Jari tyckte mina vändningar såg bra ut förutom några där jag slarvade och tappade ryggvinkeln. Jerksen dock behöver jag komma längre fram på hälen(som jag gjorde senast men har glömt bort igen såklart :) och fokusera på mer upprätt hållning i dippen. Svårt att få till helt vertikal dipp.

C.Frontsquat 105kgx2 OTM i 8min

Börjar ångra mig att jag kör de här beräknade på mitt max med bälte och nu kör jag dem utan bälte. Fick ta i som fan från varv 4.
Ska testa köra på 110kg nästa vecka, men med bältet i beredskap ifall det skulle bli ohanterbart.

D.Suitcase Deadlift

40kgx3/3 50kgx3/3

Bra övning, både för bål och grepp. Blev bara 2 set då jag inte vill steka mig mer än nödvändigt.
Helen imorgon, hoppas länden är fräsch inför det.

Kosten
12.00 Träning
13.00 Köttfärs,sötpotatis,melon
18.00 Träning
19.00 Brownie,vispgrädde, melon, sötpotatis
21.00 Köttfärs,spenat,råstekt potatis,4 ägg

Inga kommentarer: