tisdag 24 juli 2012

DOMS av tvåor!

Ja något måste ha gjorts rätt igår, för framlåren och speciellt sätet kändes ordentligt idag efter frontsquatsen. För övrigt sov jag väldigt bra inatt, stängde ögon vid 23.00 öppnade dem igen och då var kl. 07.00

Träning

A.Closegrip Benchpress 3010

82,5kgx5,5,8

CGBP går verkligen framåt, hade mer kvar i tanken på sista åttan också.

B.Helen

3 varv på tid av:

400m löpning
21 KBS 24kg
12 pullups

Tid:8:07min

Jag var inte helt säker på om jag skulle köra Helen, länden och låren var ju stekta och ville inte gräva återhämtningsgropen större inför böjen på torsdag, men det fick bli ett försök ändå.

42 sekunder under PR, man kan tror att jag är missnöjd men jag är väldigt nöjd. Då var jag toppad inför SM 2011, nu mitt inne i en styrkeperiod. Dessutom 1min bättre än på MK Open då jag var Redline-Dave :)

Körde som senast utanför CF Nordic uppför backen med vändning. Höll bra i 2 varv ca 5:10min, sen trampade jag gyttja på sista löpningen och greppet stektes så jag var tvungen att bryta sista pullupsen 5-4-3.

Mest underarmar som kändes, inte mer trött i länd och lår efter så det borde vara lugnt.

Snittpuls 174 maxpuls 181

C1. Ringdips gymnastic-style(Hollow hela tiden och 2 sekunder mature support i toppen)

3x5

C2. Stående rodd

60kgx8x2

Lite allmänt bra assistansövningar sådär.

Kosten
12.30 Träning
13.30 Brownie,vispgrädde,3 morötter, 1 paket naked ape mango madness
16.00 Kålpudding, rårörda lingon,spenat
20.00 Kvarg,frysta bär,gojibär,valnötter,linfrön,2 morötter




 

Inga kommentarer: