fredag 20 juli 2012

Springa som en tyngdlyftare....

Inte bästa form idag, AW igår med intag av icke-paleotistisk dryck. Seg på morgonen blev bättre mot lunch. Benen inte så stekta som de borde vara av böjarna, dock trött i länden.

Träning

Löpning AMMAP(As many meters as possible) in 30min

Resultat:6700m

Både nöjd och missnöjd. Missnöjd med att jag inte fixade ca 7,2km som jag siktade på, men ländryggen började stumna efter ca 10min och det släppte inte förrän ca 22min in i löpningen då jag kunde börja öka hastigheten igen. 4:15min/km sista 10 min jämfört med ca 4:50min/km minut 10-20.

Nöjd över att jag kunde fortsatt en bra stund till, det blev inte jobbigare och jobbigare(förutom hastighetsökningen sista 800m), det får ses som ok då jag inte har sprungit längre än 1,6km i sträck på några år.

Medelpuls 174

Laktattröskelpuls 178

Maxpuls 184

Kosten
12.30 Brownie,vispgrädde, 1 kiwi
14.45 Löpning
15.40 Brownie,vispgrädde,3 morötter,vitargo,kvarg,frysta bär,linfrön,valnötter,gojibär
20.00 Grillad ryggbiff, aioli,majskolv,sallad,färskpotatis, rabarberkaka vaniljsås.

2 kommentarer:

Jocke sa...

Friels variant?

David Englund sa...

Jepp, det stämmer bra det. synd bara att jag är för otränad för att springa länge nu.