lördag 21 juli 2012

Dränerad

Insåg redan direkt efter min löpning igår att det nog inte var det bästa uppladdningen för dagens pass. Mycket riktigt så kände jag mig trycklös i benen och stekt i ryggen när jag vaknade idag.

Gårdagens största bedrift var nog att jag sprang 17 varv i sträck på kristinebergs IP, snacka om mentaltest :)

Dagens träning

A.Snatch

OTM i 8 min 75kgx1

Gick bra i början, bättre än förra veckan, sen började jag missa. Gjorde ca 10-11st totalt men inom loppet av kanske 10-15min.
Samma teknikgrej som var off som förra lördagen, dels fanns det inga ben att trycka ifårn med men ffa så tror jag att den tjockare stången jag har gör att jag tjuvdrar med armarna. Samt så körde jag ute på gatan hemma och bilar och så åkte förbi och störde.
Ska göra om den här delen på måndag med en riktig stång och utan bilar :)

B.På tid 20 PC+PJ 80%(80kg)

Tid:5:56min

Gick ungefär lika illa som rycken, fanns inget att ta i med och tekniken var bedrövlig. Ska dock inte göra om den här delen.

C.OTM i 8min Clean deadlift 115kgx2

Den här delen var den som gick bäst. Rätt tungt, men bra teknik, fart och hållning rakt igenom.

D.Enarms rodd

15/15x24kg

Tidsbrist så det blev bara ett set per arm.

Inga kommentarer: