torsdag 19 juli 2012

Vik hädan schimpans!

Börjar bli sådär konstant stel i hamstrings och ljumskar, vilket släpper jättefint efter deload.

Pass 1


A.Snatch

50kgx3x2 57,5kgx3x2 65kgx3x2

Stelheten/tröttheten säte/hamstrings inverkar här. Får ingen riktig fart från golvet, positivt dock att allt känns lekande lätt.

B.2 Pushpress+2 OHS

72,kg 82,5kg 87,5kg(1OHS) 80kgx2

Sämre pushpressar, ingen känsla för dem. Bättre ohs dock.

Pass 2

C.Backsquat OTM i 8 min 120kgx3

Inga problem, visste att jag skulle fixa det rakt igenom, blev aldrig riktigt tungt. 127,5kg nästa vecka kommer bli tufft dock.
Skönt att böjen börjar släppa, trodde jag skulle vara schimpans för evigt.

D.Strikta TTB

3x10 1min vila

Skittufft, fixade sista setet med nöd och näppe. Lever på min latsstyrka för att kompensera för min svaga mage. Kräver mycket pannben för att tolerera magsyra.


E. Sittande hantelpress

2x22kgx5,5,6

Ökning från 18kg, tufft! Mycket tyngre med hantlar än med KB då man får större ROM.

F.Enbens backextensions

3x8/8

Nöp ordentligt, känns som om jag kommer få ett besök av Mr.DOMS pga av det här. Bra övning!

Inga kommentarer: