lördag 14 juli 2012

Lite off

Sov typ 9 timmar i sträck i natt utan att vakna, kände mig nästan bakfull när jag vaknade. Annars kändes kroppen bra, inte så paj i benen som jag brukar vara efter OTM BS. Axlar triceps lite trötta efter torsdagen dock.

Träning

A.Snatch

OTM i 10min 1x70kg

Inledde med att missa 3ggr, rullade ut stången i mitten av vägbanan med plant underlag istället för garageuppfarten och då fixade jag alla minuter med en miss på minut 7 som jag snabbt gjorde om. Oavsett så kändes det inte helt bra, var långsam från marken. Misstänker att trosdagens pass satt i ändå.

B. 25 powerclean&pushjerk 75% (75kg) for time

Tid:4:59min

Mycket flåsigare än vad jag trodde att det skulle bli samt syra i låren. Borde ha strukturerat upp det med att göra 5 varje minut i 5min istället för formen blev allt sämre ju längre i passet jag kom, borde egentligen ha underkänt mig själv vid PC som inte rackades perfekt och jerkar som pushpressades.
Dock nöjd med resultatet, för ca ett år sedan gjorde jag "Grace" på uppfarten på 3:47min, nu med 25% och 1/6 färre reps bara 1min sämre.

C.OTM i 10min 2 clean deadlift 100kg 12X1

Fokus på att driva upp stången så snabbt och explosivt som möjligt. Blev bättre och bättre för varje minut.

D.Enarmsrodd med KB

24kgx10/10,10/10,15/15

Ja, unilateralt är alltid bra.

Kosten

13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,3 ägg, 1 liter jordgubbar,1 nektarin
17.00 2 små glutenfria rostade bröd med skagenröra,blandad sallad, 350g kalkonpastrami, färskostfyllda chillis, mer skagenröra.
20.00 kvarg,frysta bär,linfrön,valnötter,gojibär.1 morot


Inga kommentarer: