måndag 16 juli 2012

Bra upplägg av dagens träning och pulsklocka

Trött i framlåren efter "Heavy Grace" varianten häromdagen, annars fräsch och fin. Bäst nästan att ljumsken knappt känns vid böj längre.

Pass 1

Mötte upp Tudor för löpning på Kristinebergs IP, stackarn har suttit klistrad framför games hela helgen så jag tänkte att han behövde få lite sol på sig.

3x

30s löpning/30s vila x8
vila 3min

Resultat:1260m(Medelpuls 160/Maxpuls 178) 1260m(Glömde starta om klockan så fick bara maxpuls 178) 1280m( 170/179)

Första gången jag kör med pulsklocka på riktigt i modern tid. Kul för en siffer och detaljnörd som mig att få mer uppgifter att analysera om nätterna.

Nu är det bara mjölksyratröskel och maxpuls som ska testas så man har lite nytta av att veta hur fort hjärtat slår.

En sak är dock säker, när jag har sprungit mina 800m lopp så har pulsen varit högre än såhär....

Pass 2

A.OTM i 10min 1 C&J 90kg

Kändes mycket bättre än senast jag gjorde dessa, fick till lite pang på vissa av dem också. Jerksne oändligt mycket bättre än senast, inte en enda efterpress.

B.OTM i 10 min 2 Frontsquat 100kg

Lätt, tvungen att kontrollchecka stången runt minut 7 för att se att den vägde som den skulle göra. Körde utan bälte då jag använder blte när jag böjer bakpå.

C.Suitcase deadlift

40kgx5/5x3

Lätt, vill bara få lite unilateral aktivitet.

Kosten

12.30 Träning
13.30 Sötpotatis,kycklingcurry med ris, 1 kiwi
18.00 Träning
19.00 Brownie,vispgrädde,sötpotatis
21.00 Grillad kyckling, 2 ägg, 2 morötter


Inga kommentarer: