torsdag 27 september 2012

Inlägg Nr.1000 firas med mycket vikt över huvudet!

Sjukt trött i ryggen idag, kan vara KBSen från i tisdags men sov i konstiga positioner i natt då Tila sov väldigt oroligt så jag gjorde det bästa för att undvika att få henns fötter i ansiktet.

Pass1

A.Snatch

Många missar, ville inte ens gå in på det djupare än så. Som bäst 75kgx3 och en ful på 84kg.
Såg vad som var fel, inget slutsträck vid höften och jag skickade inte fram kroppen mellan armarna. Men vad jag än gjorde, gick det inte att korrigera.

Pass 2

B.Clean&Jerk

40kgx3 60kgx3 80kgx2 90kg 95kg 100kg 105kg 109kg 112kg failx2

C.Jerk



100kg 110kg 117,5kg PR 120kg PR 125kg miss

D.Clean

111kgx1x2

E.Frontsquat

100kg 110kg 120kg 124kg miss

Fokus på vändningarna idag var att landa lite smalare så jag kunde driva upp ur böjen direkt. Även att inte hoppa bakåt så mycket.
Lyckades korrigera det bra genom att starta med smalare stance och lägre höft. Ingen paus i botten på någon förutom på de på 112.

Jerksen kändes fantastiskt bra på C&J, så eftersom jag itne hade någon power i ryggen kunde jag testa dem från rack. Testa lite annorlunda än vad jag är van vid, mindre hand runt stången och tår utåtpekande i dippen. Fick ett helt annat driv och vikterna bara flög upp. 125kg uppe på raka armar, men i framkant.

Tvungen att testa lite C&J igen på 111kg, kom upp bra utan paus, dock hade jag ingen kraft kvar för överstötarna längre.

Frontsquat försiktig i botten pga av höft, kom inte förbi sticking point på 124kg, framlåren räckte inte till.

Snatch katastrof idag, clean bra men hade varit kul med lite mer power bakom tekniken. Jerksen fantastiskt bra, nu känns det inte som en blocker längre vid C&J! Hoppas alla lyft kan klaffa samma dag snart!

Inga kommentarer: