torsdag 13 september 2012

Kaosdag

Vaknade för tidigt, tecken på för lågt energiintag, val av viktklass var väl lite dumt, inte efter det här iaf.
Fullt med kaos på den privata fronten också, samt så lyckades åka på en rejäl sträckning i infran/teres muskulatur när jag övade lite muscleups utan falsegrip under uppvärmningen.

Träning

A.Jerk

70kgx2 80kgx1 90kgx1x3 100kgx1x3

Bröt efter 100, allt var helt off, hade inget tryck alls i dippen.

B.Hang powerclean T&G

60kgx3x2 70kgx3 80kgx3x4

Mycket nyttigt övning för mig i mina cleans, slarvar lätt med full extension, måste shrugga och "hoppa" fullt.

C.5 Frontsquat+1 vertikalhopp+1knäböjshopp+1 längdhopp

100kgx3

Ganska lätt, körde som vanligt utan paus. Den här perioden med FS har varit väldigt nyttig, på pappret har jag inte blivit starkare, men jag känner att vikter på 100-110kg är mycket lättare än vad det har varit förut.

D.21-15-9 reps på tid av:

Wallball 9kg
TTB

Tid:5:25min

Ganska bra bevis på goats för mig, mer än dubbla tiden av vad min Fran tar med likartade övningar. TTB bara tungt, har nog blivit sämre på dem trots attt jag har blivit starkare i magen. Kom på en teknikgrej i WB som jag har missat förut, kanske kan göra dem lättare i framtiden.

Inga kommentarer: