torsdag 25 oktober 2012

För bra på överstöt?

Vaknade lite för tidigt idag, inte så farligt men det kändes. Kroppen lite småstel överallt, men inget speciellt där heller.

Pass 1

A.Var tredje minut med 5kg ökning till fail pushpress, fortsätt med jerks efter det, tvåor.



Pushpress 70kg-90kgx2 95kgx1 Jerk 100kg-110kgx2 2RM PR 115kgx1

Pushpressarna kändes faktiskt bättre, 90kg riktigt lätt, 95kg inte farligt tungt heller. Slarvade i driven på andra lyftet och stod med stången 5cm från utlåsning i ca 5-10s innan jag missade den.
Kass i mina pushpressar, trycker till ordentligt med höft och ben, slappnar av i kroppen för att sen koppla på armarna. Kommer nog av att jag har jerkat så mycket då man måste slappna av till viss del för att ta sig under stången.
Jerksen lätta, väldigt nära på 115kgx2, hade stången 1 cm från utåsning ovanför huvudet men vågade inte låsa den, fegis.

B.Backsquat

110kgx1 133kgx1 148kgx1

OTM i 8 min 124kgx3

Mindre än 10 böj för att ta mig upp till 92,5% av 1RM, kändes därefter.Väldigt skakig teknik, ned i botten på 148kg, stannade till där för att sedan pressa upp igen, tungt därefter. Tog mig 4min av OTM för att komma in i tekniken ordentligt och då blev det lätt och höften kändes mindre.
Lärdom, många wu-set på BS för mig.
Positivt att vikterna kändes lättare än förra veckan.

Pass 2

C1.Parallette-HSPU och sittande hantelpressar

2 set om 5 HSPU och 2x22kgx6x2 Hantelpress

Bra ökning på bägge övningar, gillar kcal-överskott.

C2.CTB-PU 21X1

21kgx6x3

Länge sedan jag körde dem, fortfarande ganska stark ändå.

D.AMRAP 4min av:

10 WB 9kg
10 burpees
10 TTB

Resultat:2 varv+10 burpees

Vila 3min

E.AMRAP 4min av:

12 OHS 43kg
8 CTB-PU

Resultat:3 varv+9 OHS

Vila 3,5min

F.AMRAP 4min av:

20m farmers walk 88kg
10 HSPU

Resultat:3 varv

Bra WB, bästa någonsin tror jag, tappade bollen bara 2ggr på 3 varv. TTB tunga, svaga höftböjare, burpees väldigt långsamma måste börja få lite fart i dem igen.

OHS och CTB som jag misstänkte, bara massa OHS. Axlarna började bli trötta mot slutet, och jag kände av höften väldigt mycket. CTB kändes lätta.

Farmers walk bra ed 88kg, började få den där tyngden över skuldrorna som jag saknade på 72kg förra veckan. HSPU katastrof, kan inte kippa vilket var syftet idag, blir förbannad.

Inga kommentarer: