måndag 22 oktober 2012

Inte lika hemskt som förväntat

Benen fortfarande körda, tar dock inte 10 min att  komma ned i en squat ouppvärmd längre och jag kan gå, alltid något...

Pass 1

A.Snatch Varannan minut, 5kg höjning, treor.

63kgx3 68kgx3 73kgx3 78kgx2 83kgx1 88kg miss

Kändes rätt bra att rycka tyngre, första tyngre rycken sedan DM, helt ok utan ben. Egentligen tre på 78 och två på 83 men missade det första lyftet på bägge av dem i botten, drog inte klart. Helt slut på 88kg dock, blev bara en pull.

B.Frontsquat

104kgx3x8 3 vertikalhopp efter varje set.

Gick mycket bättre än förväntat, trodde det skulle vara tyngre.


Pass 2

C.Filthy Fifty

”Filthy Fifty”
50 Box jump, 60cm
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 16kg
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 20kg
50 Back extensions –
50 Wall ball shots, 9kg
50 Burpees
50 Double unders

Tid:21:12min

Boxhoppen hemska, om jag sög på TnG BJ förut, så har jag möjligtvis blivit ännu sämre nu, syra i framlåren efter en övning, bra där.
Bättre spänst på jumping PU, obrutet och flåsigt.
Svingarna ren pulssänkare, ganska långsamt och obrutet.
Utfallen snabba men lite syriga.
KTE mycket bättre än förväntat, böjde armarna för att komma åt armbågarna bättre, inte gjort förut. Bröt dem till en början i sexor, men ökade till sjuor mot slutet, rätt snabbt avklarade typ på 8:30min, lättare än TTB.
Pushpress med 20kg konstigt, svårt att göra rätt, flåsigt och syra i axlarna.
BE bröts 25-15-10, syra i sätet, typ klar runt 11-12min.
Då började det hemska, WB, kan inte göra dem, blev lätt illamående på dem och fick bryta dem i fyror och femmor, framlår och axlar räckte inte till, tog mig typ 5-6min.
Burpees inte lika hemska, obrutna och långsamma, ca 3,5-4min, kunde inte öka takten både triceps och lår protestera.
DU obrutna och klara på ca 35-40sekunder.

Totalt sett nöjd, har bara kört singlar i 3 veckor och nu över 500 reps på ett pass. Var nöjd med allt under 25min med de förutsättningarna, inte så hemskt heller, mina två cirklar i lördags så mycket värre.

Inga kommentarer: