söndag 24 november 2013

Svealandsmästerskapet 2013

Maten har gått bra i veckan, åt ganska mycket mat tom dagen innan, men drack knappt något vatten. Törstig som få gick jag och lade mig 21.30 med full mundering.
Vaknade 00.30 genomsvettig. Försökte somna om men det gick inte, så fick dra av mig kläderna. Kunde fortfarande inte somna om, så jag la mig på spikmattan och läste bok och somnade om ca 03.30. 06.00 ringde klockan, väldigt mysigt att kliva upp då....

I bilen sa jag till Peter att det känns som att det är lättare och lättare att gå ned i vikt inför varje tävling. Och det är väl klart att man känner så om man går ned mindre och mindre i vikt, då jag vägde in 69,4kg!

Fick sitta i bastu, tugga tuggummi, spotta och ha mig. 15-20 min senare ställde jag mig på vågen igen, 69.00kg, sådärja.

Sedan lång väntan då damerna skulle lyfta först. Jag dessutom sista ut av alla herrar, väldigt lätt att börja värma upp för tidigt, men jag tycker jag skötte den biten bra.

Ryggen pigg, tror mycket beror på spikmattan men låren trötta, brukar bli så när jag sover för lite, märkligt. Lite seg i huvudet pga av väntan och sömnen natten innan också.

Ryck

83kg 86kg 90kg miss

Mina ryck har inte samarbetat senaste två veckorna. Ryggen pigg idag och jag tror det inverkade enormt också. en annan sak som jag korrigerade under uppvärmningen också var att fästa blicken lite högre upp en vanligt, upplevde att det hjälpte också.
Kändes stabilt, bortsett från att jag slungade ut lyften en aning, behöver en rakare bana upp. Väldigt nöjd med att testa 90kg på tävling, och dessutom nästan sätta det lyftet.



Sedan dags för stöt

110kg 115kg miss överstöt 115kg

Vändningarna som är det som har känts bäst senaste veckorna , kändes inte alls bra idag. Föste runt dem, och klarade inte av att hålla ryggvinkeln från golvet. Tror den där lårtröttheten spelade in här.
Överstötarna bra så länge jag fokuserar på rätt saker, hälvikt, hoppa bak, huvud fram.



201kg totalt, 1kg mindre än DM, men hade mycket väl kunnat slå det om jag hade fegat på rycken och tagit 88 eller 89 istället. Nöjd med att testat 90kg på tävling och att jag tog 115kg trots enbart 90 sekunder vila efter miss på samma vikt.

Självklart också nöjd över guldmedaljen i klass 69, väldigt taggad på lyftningen nu, inställd på SM 2014.

2 kommentarer:

Sam sa...

Grattis igen till guldet och en bra tävling. Ska bli kul att följa dig fram till SM, kommer troligtvis och kollar i Borås :)

David Englund sa...

Tack Sam! Aha så det är i Borås det är? :)