måndag 2 februari 2009

Både bra och dåligt

Börjar med de bra sakerna:

Vänster knä helt återställt, vaknade upp dagen efter backsquatsen och kände ingetting. Ska vara lite försiktig med det närmaste tiden iaf.

Sovit hur bra som helst 2 sedan jag bytte täcke. Däremot verkade träningsvärken ha blivit uppskjutenp.g.a. sömnbristen för jag har brutalt träningsvärk i lats, armar och vader från nicole i fredags och säte, lår från bakcsquatsen i lördags.

Kom på att vinden fungerar hur bra som helst för muscleups! Högt i tak och starka bjälkar.

De dåliga sakerna, eller egentligen bara en sak, det blev inget PR på mina 30 MU idag :(

Kommer på 3 orsaker, inget magnesium så jag gled ordentligt på ringarna, armar o lats förstörda efter nicole och sedan bandlängden på ringarna. Jag är van med en längd på ca 2,5m idag blev de precis så att jag inte slog huvudet i bjälken. Alltså jag uppleve MU svårare med kortare längd, men det kanske är så det är?

Dagens tid på 30 MU blev iaf 7:02min

Funderar på att ta revansch på den här mot slutet av veckan, jag är säker att jag kan nosa runt 5 min, ska testa att dela upp de i 3:or tabatastuk, 30 sekunder för varje trea.

Maten idag:

Efter MU
vassledrink på mjölk med kakao
Fläskfile med champinjonsås och smörstekta champinjoner

Mellanmål
Brownie, vispgrädde och morötter

Middag

Entrécote med vitlökssmör, haricoverts och brocolli. En näve cashewnötter.

3 kommentarer:

Bear sa...

Haha, gnälla över 30 MUs på nästan sub 7. Nejnej, den gubben går inte. Iaf inte med mig ;)

David Englund sa...

Ska du säga som gnällde över dina roddtider, speciellt sista 100 av 500m, det är nästan mitt maxtempo. O det gör du efter tabata-rodd!

Martin Altemark sa...

Man får väl gnälla närsom? Eller är det nya regler som gäller?

Konfunderad.