måndag 23 februari 2009

Inte Joshie idag heller...

Hade siket inställt på Joshie idag, då jag har hört mycket hemskheter om det passet från Martins håll. Däremot e underarmar o biceps fortfarande tvärkörda så det var bara att glömma.

Istället blev det en elak kombo.
For time:
Row 500 meters
52,5kg Push press, 21 reps
Row 500 meters
52,5kg Push press, 18 reps
Row 500 meters
52,5kg Push press, 15 reps
Row 500 meters
52,5kg Push press, 12 reps

Tid:22:56min

Fick bara med halva passet på film.



Hajade inte riktigt var tiden skenadee iväg, efter 9:30 min hade jag gjort klart 1000m rodd och 39 Pushpressar.

Hade verkligen velat köra det här passet från rack, tog mycket kraft att vända upp vikten Vänster handled fick lite stryk också från någon trött ful vändning mot slutet.

Bra pass annars, borde jag köra 5 dagar i veckan, rodd är verkligen en av mina stora svagheter. Jag e så ovan med rodd så att mjölksyran i låren stoppar mig och inte flåset, även fast jag hade den inställd på 5:an.



Imorrn ska det iaf bli Joshie!

Kosten

12.00
kvarg,bär,nötter,linfrön,apelsin

15.15
vassledrink
brownie,vispgrädde,apelsin,morot

18.45
Gruyere,päron

20.00
Fläskkarré,brocolli,pumpakärnor

8 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Jag kör oftast under femman i metcons. Strax över på sprinter (typ 5,5). Tror absolut inte att du ska ha högre än jag (rimligen tvärtom)

David Englund sa...

Tack för tipset, satte den på motstånd 5 för att jag vet att man ska ha lågt motstånd om man är kort och lätt, men det var tydligen inte tillräckligt.

Linus sa...

Slipa lite på tekniken i rodden, för ärligt talat så är den inte bra, tänk ben-rygg-armar kolla hur du nästan börjar böja ihöften innan du ens har kört släden hela vägen fram

David Englund sa...

Tack för kritiken, rodd är en av de saker som jag behöver förbättra. Kanske ska lägga in 2000 m teknik som uppvrämning inför varje pass.

Bear sa...

Håller med Linus. Ofta är du på väg tillbaka innan du dragit klart med armarna. Sikta även på längre drag, dvs kedjan ska in så mycket som möjligt.
Jag blev ju så irriterad på min försämrade rodd att jag nästan jämt att 1k rodd som uppvärmning.

Bear sa...

Förr har jag förresten alltid kört på 10:an. Nu när jag testade på lägre upplevde jag att jag bara gjorde fler drag, så det är väl något att vänja sig vid, eller så fortsätter jag som vanligt.

David Englund sa...

Björn: Tack för tipsen, det jag ska göra är alltså att luta mig bakåt lite mer i slutläget samt luta mig fram över låren lite mer med överkroppen i startläget?

Bear sa...

En bra början. Tänk marklyft / cleans när det gäller dragteknik så märker man att mkt stämmer överens. Filma mer rodd så kan du få mer feed-back, sen så finns det suveräna länkar på youtube.