onsdag 11 februari 2009

Jerk och jerk!

Dagens pass var bara att glömma, säte förstört check, ländrygg förstörd check, lats krampar check. Inga bra förutsättningar för 45 tunga sittvändningar



Öva lite jerks istället:

Pushjerk
3x60kg,3x65kg,3x70kg,3x60kg

PR utan efterpress, kändes bra idag.

Splitjerk
3x60kg,1x70kg,1x75kg,1x80kg

Stor skillnad, mycket lättare än pushjerk.

Avslutade med 150 pushups, varje gång jag bröt så blev det 400 m strafflöpning.

Vekade ur på pushupsen den här veckan också, bröt efter 110 st, tiden 10.15 min.

Under uppvärmningen så testade jag "fusk" pistoler, alltså höll i två småhundbenshantlar. Det var mycket lättaare att hålla balans, ska nog köra så tills jag har fått upp rörligheten ordentligt, även om det är "fusk"

Dagens kost

15.00
3 stekta ägg
youghurt,valnötter,honung

18.30 vassledrinkg, kiwi

20.00 köttfärssås, grädfil,ost grönsaker

22-23 ryggbiff grönsaker

2 kommentarer:

Bear sa...

Varje gång du bröt sprang du 400 m och vekade ur efter 10 min...hörru, det där är ju en halv "Nicole" fast med push ups, klart det är jobbigt.

David Englund sa...

Var nästan värre än Nicole, jag höll ett högre tempo den här gången samt att det är lustigt hur mycket löpningen tar på amhävningarna!