onsdag 18 februari 2009

Lyckat dragpass!

Squat clean
1-1-1-1-1-1-1 reps

70kg,70kg,75kg,75kg miss(?),75kg,77,5kg,80kg,82,5kg PR!

Kändes riktigt bra, och då tog jag det väldigt lugnt med tanke på att jag inte har kört tunga vändningar på länge och samt att knäet har tjafsat de 2 senaste veckorna innan den här veckan.
Hade nog kunnat klämt ivägen en singel på 85 kg också, fast å andra sidan så kan 2,5kg göra stooor skllnad på OL-lyft. Är kanske inte pinsamt svag i vändningar längre?

Avslutade med marklyft

5x115kg, 6x105kg

Dött stop mellan alla reps i vanlig ordning. Riktigt bra om man jämför med förra veckan, helt klart nöjd.

Kosten

13.30
vassledrink på gammeldagsmjölk,kakao,kiwi
plommonspäckad fläskkarré med skysås, brocolli

17.00
brownie vispgrädde morot

21.30
En hel liten grillad kyckling, morot

2 kommentarer:

Bear sa...

Skoj med pr i frivändning, det är skoj när det lossnar. Men what´s up med alla brownies, vispgrädde nersköljt med vassledrink? Du kanske har föklarat det här förr, men jag hajjar noll. Skulle inte du göra fläsklägg?

David Englund sa...

Hehe, brownien är ju en special på eget recept. Skrev upp hela receptet i kommentarerna i något inlägg för ca 1 vecka sedan. Den är inte så lik en vanlig brownie om vi säger så.
Vassledrinken efter träning har jag bara fått för mig att det ska vara bra, du vet gamla vanor.
Tänkte göra fläsklägg idag, men det blev karré istället 3,5 timme i ugn på 100 grader, good shit!