torsdag 19 februari 2009

Death by pullups

With a continuously running clock do one pull-up the first minute, two pull-ups the second minute, three pull-ups the third minute... continuing as long as you are able.

Use as many sets each minute as needed.

17min+12 pullups PR

Tycker inte om den här woden, den är så långsam och trist ibörjan och sedan runt 15 min börjar den bli riktigt tung. Sedan är den ju inte det mest effektiva sättet att klämma ur sig många pullups per tidsenhet heler.
Fast den är väl bra för att förbättra återhämtningen och det är ju iof något jag behöver, så lite bra kanske den är.

Förresten gissa var den 12:e pullupen kom ifrån? Kunde inte åka till Uppsala och det är dagsformen som räknas ;)

För övrigt så måste jag säga att jag har varit väldigt duktig på att värma upp på senaste, sprungit till gymmet istället för att ta bilen(1,5km, ja jag vet jag kan vara slö ibland) och mycket aktiv rörlighetsträning, t.ex. front squats med maximalt höjda armbågar i bottenposition, väldigt tighta OHS och rotationer och annat kul.

Kosten
15.15
Ugnspannkaka(min variant) rårörda lingon morötter

18.15
vassledrink
brownie,vispgrädde,kiwis

21.00
Schnitzel, beanaisesås,haricoverts

5 kommentarer:

Bear sa...

Haha, grattis till vinsten!

Martin Altemark sa...

Lätt att va först när man är sist! ;)

Man kan ALDRIG ta bilen 1,5km!? Vafalls!

David Englund sa...

Björn: Håller med Matin, jag tror du hade spöat mig om jag hade gjort den först, du är ju som sagt en jävel på kipping pullups.

Martin: E det så fördömt jävla kallt så är det nästan befogat att ta bil, fast nu ska det problemet lösas lite då vi har bokat en resa till Las Palmas om 10 dagar :)

Martin Altemark sa...

Alltså, jag cyklar fortfarande 1,6 mil om dan... Sluta gnäll på kylan.

David Englund sa...

Jag e halvgrek, mellan 25-40 grader är optimalt!