tisdag 10 februari 2009

Överkörda glutéer!

Det jag lärda mig av dagens pass var att jag inte ska köra 70 pistoler dagen innan marklyft. Gluteus medius/minimus helt utslagna, alltså muskulaturen som stabiliserar bäckenet gentemot lårbenet f.f.a i sidled.

Marklyft
1x120kg,1x130kg
Var så vidrigt tungt redan där, så jag gick vidare till min vanliga markstrategi

3x115kg,5x105kg
Klenare där än förra veckan där också, tack för det pistoler.

Gav upp marklyften och gav mig på lite L-hang i ringar. Testade lite pullups också, fast pullupsen igår hade tydligen gjort sitt de med för det började nästan krampa o dra i latsen efter 8 st så jag lade ned det projektet med.

Hoppas på ett mer lyckat pass imorrn.

Kosten

Frukost 14.30
kvarg,jordgubbar,linfrön,valnötter,morot

18.15
brownie,vispgrädde,kiwi,morot

21.15
fläskkarré,skysås,brocolli,cashemnötter

4 kommentarer:

mrjling sa...

Jag anar ett mönster med kosten...;)

Hur stora portioner äter du egentligen?

David Englund sa...

Jepp :) Brownien blir rätt ofta då den är rätt behändig samt perfekta makronutrientproportioner efter träning.
Fläskarréen var 2kg klump som jag tillagadeoch dåhelgens näringsintag bestod avs-mynt så blev det lite över där.
Ungefär 1000kcal per måltid får jag i mig, lite mer på kvällen, lite mindra över dagen. T.ex dagens middag var 400g flsäkkarrë 200g brocolli, 30 g cashew och 1 dl sås.

mrjling sa...

Den där Brownien gör du själv? Låter gott.
Skulle kunna tagit den som nattmacka nu.(jag äter inte mackor)

David Englund sa...

Jepp eget recept

12 ägg
100g quinoaflingor
60g kakao
120g naturellt proteinpulver
mixa

250g keso
1 hackad banan
60 g krossade valnötter
40 g kokosflingor
ev.lite stevia i
rör runt

häll upp i form grädda på 175 grader i ca 20 min, rör runt var 5.e min. Den ska ha en ganska kladdig konstistens när den är klar, lite torrare än chokladbollssmet.
inför sista gången du stoppar in den i ugnen så strör du på 20-30 g kokosflingor på ovansidan så blir du lurad att det är chokladrutor/kärleksmums elelr vad det heter
Helt ok nattmacka ;)