torsdag 25 juni 2009

Bänkpress, AMRAP och Sushi!

Bänkpress 90kg

5-4-4-4-3

5x5 snart.

Complete as many rounds as possible 20 minutes of:
42,5kg Thruster, 5 reps
42,5kg Hang Powercleans, 7 reps
42,5kg Sumo Deadlift High-pull, 10 reps

8 varv PR

Tog det ganska lugnt, målet var 1 varv er än senast vilket jag tog. Värmen på gymmet gjorde det rätt svettigt och flåsigt ändå.

Thrusters gick bra, tungt som vanligt, obrutna.
Vändningarna gick mycket bättre än senast, så gott som obrutet.
SumoDeadLiftHighPull kom jag på att det är även det en "Hund". Mycket brutet efter varv 1. Känns som att jag inte får över någon kraft från höften till stången.




Kosten
12.30 Färska jordgubbar,kvatg,linfrön
16.30 Träning
17.30 Brownie,vispgrädde,vitkål
21.00 Hemmagjord Sushi gjord på salmalax. ca 60-70 bitar, mums! Vin och godis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat på bänken man!
Snart får jag börja se mig om i backspegeln även här ;)

Bear sa...

Bra jobb och fasen vad sugen på sushi jag blev nu!

David Englund sa...

Chris: Ingen risk, kanske när det ligger 25-30 kg till på stången.

Björn: Busenkelt att göra, får man äta sig mätt också!

Bear sa...

Jag får ta och testa. Men behöver man inte en massa grejer, sån där rullmatta osv?

SDLHP har jag börjat frukta nästan lika mycket som thrusters. Brister i tekniken gör den nästan lika jobbig, speciellt vid höga reps.

David Englund sa...

Jo, när man gör rullarna., men de har man typ bara för att det ska se olika ut på tallriken :) Egentligen räckr det med lax-o avocadosushi, kanske någon tonfisk.

Fast till skillnad från mig så är du rätt grym på SDHP, för jag tror inte att det var ringdipsen som gjorde att du sopade mattan med mig i 7x10 SDHP/Ringdips, men du har helt rätt den blir brutal jobbig om man inte har tekniken.