torsdag 11 juni 2009

Önsketänkande

Inledde passet med gårdagens pass:

Back Squat 1-1-1-1-1-1-1 reps

90kg-100kg-105kg-110kg-115kg-115kg-117,5kgPR

Kort om tid, så det fick bli snabba singlar, tog ca 10 min för alla. Inget vidare 1RM jämfört med mitt 4RM(110kg), mer rutin och mindre fegeri ska bota det.

Sedan lite metabolic conditioning:

Complete as many rounds as possible in 20 minutes of:
52,5kg Hang clean, 15 reps
12 Ring dips
21 Sit-ups

Läste den imorse och tänkte, en liten genomkörare, perfekt tillfälle och öva hang powercleans. Någon timme senare kom jag tänka på vad det egentligen stod, var inget snack om powercleans, Clean=squatclean. På nästan Elizabeth vikt också, lattjo!

Totalt blev det 6 varv på 20:19min

Vet inte hur många situps 19 sek motsvarar. Hängande sittvändningarna brutna i femmor rakt igenom. Ringdips okippade och obrutna rakt igenom(välkommen vila) Situps även de obrutna.

Snabbt påkommen lista av vilka övningar jag tycker är värst i en metcon, top 5.

1.Squatcleans
2.Hang squatcleans
3.Burpees
4.Thrusters
5.SumoDeadliftHighPull

De fyra första var självklara, femte platsen var jag lite osäker på, men Top5 låter bättre än Top4.

Kosten
13.00 Inlines med Balour
13.30 Kvarg,hallon,nötter,linfrön
15.00 7km inlines
16.00 Träning
16.45 2 knäckebröd med 2 kokta ägg och kaviar. Brownie,vispgrädde.
20.30 7km Inlines
21.30 Fläskannkaka med rårörda lingon, 0,5kg blandning av rivna morötter och vitkål. 2st Dave-kryddade Bosarp kycklingvingar.

6 kommentarer:

Joel Krigström sa...

Snyggt med alla dem singlarna och ett PR under 1 min. Hur hann du det??

..och du fuskade inte din Metcon som jag gjorde..
Klarade händerna sig eller tejpade du?

David Englund sa...

Jag bytte bara vikter upp t.o.m 110kg, så det blev egentligen uppvärmning fram till 115kg. Lite längre vila där.

Händerna klarade sig bra, kände att det vara nära att min gamla uppkörning(från3/5) med tunt kinn rök. Fast den klarade sig, dags o fila lite igen :)

Anonym sa...

"Ett PR är ett PR!" ;)

Nästa vecka får vi köra nåra pass tillsammans (beroende på när jag kommer hem från landet)!

The bear behöver du nog inte rek-köra innan, så efter midsommar får vi nog ihop en sån! =)

Anonym sa...

Haha, såg inte att du hade skrivit hos mig!
Jag kör vid 15 imorrn, ska köra med Stor-Davis (lol) samma pass som förra fredagen, dvs pullups/swings och KB-getups/windmill, plus lite baksida axlar och vader tror jag :P

Bear sa...

Lustigt. Jag fick också för mig att det stod "Hang Power Clean" när det uppenbarligen inte gjorde det.

David Englund sa...

Jo,det är sant, det är ju alltid nått och det är ju med fullgott djup!
Vi kör the bear efter midsommar, fast då blir det inte BW för mig, 55-60 kg kanske. BW till min 28 årsdag blir nog lagom.