onsdag 10 juni 2009

Jobba på svagheter!

Varken sugen på Mary eller Cindy idag då både latsen och bröstet fortfarande är helt rökt sedan Lynne.

Hoppade på TGU tåget istället.

14 Getups med skivstång 30 kg på 15min.
Typ första gången jag tränar övningen seriöst, har bara gjort enstaka lyft tidigare. Stor skillnad på vä och hö. Vänster axels stabilitet behöver jobbas upp ordentligt. Tar också tillbaka det där med att jag tycker att det är lättare med skivstång.

Givetvis lite obligatoriska nackspärrskänningar efter på höge sida.

Sen en lite variant av Mary då jag verkligen behöver jobba på mina pistoler.

4 varv:
10 enbensknäböj(varannat ben, säte mot häl/vad)
10 HSPU

Tid:13:40min

Vänsterbens pistoler gick hyfsat smärtfritt, kanske en miss. Höger sida, ännu större skllnad än vid getupsen. Tror jag bommade ca 15 st, föll pladask rakt bakåt. Mer pistoler åt folket!

HSPU är ju ingen svaghet, ville bara ha något att lattja med mellan pistolerna. Obrutna givetvis.

Kosten
12.45 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morot.
15.30 Träning
16.30 Brownie,vispgrädde,vitkål
21.00 Rostbiff,kyckling,sallad,oliver,brocolli

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobb, 30kg TGU är inte så lite väl?
Men hur kunde du få för dig att det skulle vara lättare med stång!? :P

Hinderbana blir det nog på torsdag em istället, ska regna fredag så...
Sugen?

David Englund sa...

Lite? Nä det tyckte inte jag iaf, tungt som fan var det :)
Jag fick bara för ig det då jag har kört enstak testlyft med 24 kg KB o 30 kg skivstång förut, men ja ändrade mig idag...

Anonym sa...

Haha, mmm måste ju bli sjukt mkt jobbigare balansmässigt med stång (har aldrig provat)...

Anonym sa...

Ah trist med hinderbanan, men enda dan det verkar gå att köra är imorrn (18 grader & sol enligt smhi) så vi får samköra nån annan gång.

The Bear på kroppsvikt i femte setet tycker jag väl är ett bra mål??
(Måste dock ner till mina 70kg först, hehehe).

Anonym sa...

Fck, dagens såg faktiskt genomförbar ut - dock är mina axlar slitna så kanske lika bra att jag har möte som gör att jag måste träna senare ;)

BW på the bear, direkt efter midsommar? =)