fredag 26 juni 2009

Träning i solen, helt underbart!

Rejält sliten i underarmar och trapz sedan gårdagens pass, dessutom så kom jag i säng strax efter strax innan 04.00 i natt så jag visste att det inte skulle gå så bra att pumpa pullups idag.
Kanske inte den bästa inställningen, men jag var bara ute efter en genomkörare idag.

Mötte upp Joel och Tudor vi pullup-räcket i rålis. Där träffade vi även Rickard och Erik från CrossFitNordic som var mitt uppe i "Barbara". Väldigt trevliga, speciellt med tanke på att de var inne på sin femte rond.

När de var klara bytte jag av dem direkt och gav mig på:

"Nicole"

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
Run 400 meters
Max rep Pull-ups

PU 44-15-15-15-15-10-10=124

Löpning 7x400m+300m

Brukar aldrig ha problem med greppet vid pullups, men idag var det den begränsade faktorn. Underarmarna började nästan krampa vid första rundan.
Fegade ur lite på pullupsen de 2 sista rundorna för att hinna med ett 8:e varv, vilket inte är helt enligt reglerna.

Löpningen var kämpig i solen, sprang den vanliga sträckan samt lite till för att vara safe i vanlig ordning. Bittert att jag inte hann med 8:e rundan, då det iaf skulle ha varit något som hade varit åt det bättre hållet jämfört med Nicole senast.

Kosten
13.45 Träning
14.30 Brownie,vispgrädde,vitkål
17.30 Fläskfilé,tzatziki,halloumi,blomkålsmos
21.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön

Blomkålsmoset kom jag på att Jonna hade gjort för länge sedan, men jag hade inte teswtat att göra det. Blev riktigt bra, men passar nog bättre med köttbullarna jag åt häromdagen.

2 portionen
ångkoka 500g blomkål
lägg i en bunke, salta, krydda med lite svart och vitpeppar.
häll i 1,5dl gammeldagsmjölk
mixa

klart

2 kommentarer:

Bear sa...

Fortsatt stabila max pull ups!

rackempackem sa...

Jag uppskattar recepten som kommer lite då och då! Fortsätt med dem. det händer att jag provar något av dem ibland.