torsdag 28 april 2011

Thrustrat!

Varit sliten i bikeps senaste tiden, misstänker att de är de assisterade enarmspullupsen som har satt sig lite. Väldigt outsövd idag, vaknade tidigt utan att kunna somna om, som sagt övar mig inför det som komma skall :)

WU
Foamrolling,TP-behandling,ankelstretch,dynamisk rörlighet, BF-CTB PU, thrusters 20-60kg

A.Thrusters Max for day



70kg 80kg 90kgPR 95kgPR 100kg missx2

90kg väldigt lätt, helt utan efterpress. Satte på mig bältet och tänkte tresiffriga tankar, men helt plötsligt blev 95kg rätt tungt och 100kg gick inte stången kom bara upp i pannhöjd.
12,5kg PR alltid kul att slakta gamla siffror!

B.GamesOpen 11.6

Death by roided Fran

As many reps as possible in 7 min of:

3 Thusters 45kg
3 CTB-PU
6 thrusters
6 CTB-PU
9 thrusters
9 CTB-PU
o.s.v.



Resultat:102 reps

Höll planen med brutna thrusters tom 12 varvet samt 15 varvet delat i 2.
Däremot den delen som jag ska skämmas över som Marcus uttryckte det(och jag håller med) var 15 varvet PU. Bröt det för ofta och tog för långa pauser. annars fick jag till resten av CTB-PU(som jag annars har problem med) rätt bra.

Sista varvets thrusters vråltungt, ser så lätt ut på filmen men de var riktigt tunga muskulärt.
sa det innan och säger det efter, det här är ingen bekväm arbetszon för mig, ge mig en vanlig Fran närsomhelst då får man ju iaf vila efter 3min :)
Nåja, tog skamgränsen med att fixa 15/15 varvet iaf!

C.GHD-situps 15x2 sen var benen riktigt stekta.


Kosten
12.30 Träning
13.30 Brownie,vispgrädde,nektarin,kiwi,apelsin.
16.15 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter,1 apelsin
20.00 Tacokryddad köttfärs,Hemgjord salsasås(Joels fantastiska recept), sallad,lök,tomat,gurka,vitkål,gräddfil, 1 kiwi.
1 glas rött Cafe culture såklart!

5 kommentarer:

Bear sa...

Fan vad du kommer bli bra på att putta på en gunga! :D

mrjling sa...

starkt!

David Englund sa...

Björn:Jag kommer nog uppskatta det mer än dottern! Btw säljer ni gungor också? ;)

Jonas:Tack, om du tar dig tid att dyka upp här så får jag räkna det som starkt! :)

marcusherou sa...

Du körde på bra som fan tycker jag men det är nåt med logistiken i pullups som inte är 100 (du minns tjockfran?) :)

David Englund sa...

Tack Mackie! I HF var det ju västen som tog evigheter att fixa, här hade jag ju ingen ursäkt :)