fredag 1 april 2011

Total förnedring!

Lite sömn tidigare i veckan och inatt var inget undantag. Väldigt kort om tid för träning då jag inte hade lyxen att sluta tidigt den här fredagen så det fick bli ett snabbt pass innan istället.

WU
OHS, frontsquat, snatch.

Träning

A.Snatch Max for day

40kg 50kg 55kg 60kg 65kg 65kg 70kg missx3

La 15 min på dem och dt är på tok för lite, behöver iaf 30min. Vill att varje lyft ska sitta perfekt tekniskt om jag ska vidare och höja vikterna. Det gjorde det inte idag, men jag var tvungen att höja för att hinna. I efterhand så inser jag att det hade varit smartare och bara fokuserat på ett av lyften istället.

B.C&J Max for day

70kg 80kg 90kg 95kg 100kg 105kg missx3



C&J kändes däremot bra och jag kände mig stark, knäppt att 100kg kan vara så lätt när jag stod och kämpade med det i ungefär 2 månader i sträck i vintras. 105kg var nära, men där var tiden slut så jag försökte mig på det 3 ggr under 5 min så där brände jag ut mig. Satt nästan udner 105kg på första försöket.

C.Games Open #2

AMRAP 15min av:

9 marklyft 70kg
12 armhävningar med handlyft i botten
15 boxhopp 60cm

Drömgräns 13 varv, Mål 11 varv och skamgräns 9 varv.

Resultat:8 varv+5 marklyft



Värst av allt var boxhoppen, pulsen slog i taket tidigt på dem. Bröts väldigt mycket, i snitt 3-4 ggr per set. Jag har blivit bättre på att hoppa dem, men kollapsar fort i dem när jag blir trött. Det blir att nöta vidare!

Marklyften obrutna, dock svårt att andas när en tung vikt pressar ihop bröstkorgen.

Amrhävningarna trodde jag skulle bli tunga, men det enda tuffa här var att andas samtidigt som jag gjorde dem.

Insåg efter ca 3 varv att det var kört att ta målet. Insåg vid 10-11min att jag inte ens skulle ta skamgränsen.
Extremt missnöjd efter när jag låg som en blöt fläck på golvet, men efter några minuter så insåg jag att det kommer bli otroligt kul att få bra kondition när den ska få fokus till sommaren.

Positiva att ta med sig från dagens pass, 100kg C&J väldigt lätt och för första gången på länge tog jag mig ur min "comfort zone" under ett träningspass. Hade lite smått barbarakänningar efteråt.

Kosten
10.40 Träning
11.25 Brownie,vispgrädde,1 apelsin
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
19.30 Köttgryta med ugnsrostade grönsaker, surkålssallad och en grönsallad med avocado,rödlöl,babyspenat,tomat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så illa var det ju inte, du spöade Jobst tex.. ;)
Som du säger, med lite tid är det nog smartare att ta ett lyft.
Hur mkt längtar du tills vi får Pullups i en Sectional? :D

Anonym sa...

Wee, jag ser att du har lärt dig att hoppa låda smart dock! Vila på lådan, perfekt! :)

marcusherou sa...

Bra att du vilar på lådan! Det banar in rätt teknik!

Skumt att du dör ihjäl, tycker din BJ-teknik är helt OK.

Led med dig under videon :)

David Englund sa...

Jag gärna sett MU och HSPU, men det lär ju inte bli av :(

Jag lär mig långsamt, men det tar sig :)

Mackie:Inte så skumt, jag tror det är så att jag har dålig kondis helt enkelt :)

Anonym sa...

Inte så säker på det Dave, kolla ditt grymma resultat i Throwdown. Jag tror att kombon av hur mkt du spänner dig för att få till BJ samtidigt som 70kg är tyngre för dig än för mig o Mackie är det som gör detta så jobbigt för dig. Medan många vilar i PshU dessutom (för att de måste bryta) håller du pulsen uppe genom att köra på där..

David Englund sa...

Tack för din snälla ord, vi får hoppas att din teori stämmer!