söndag 14 april 2013

Kort och bra

Efterlängtad delsbo-resa ställdes in i helgen p.g.a. sjuk Tila. Dock inte så mycket tid att träna trots det, men hade bara ett kort pass kvar på veckans programmering.

Träning

A.Marklyft

130kgx3 140kgx2 150kgx1 140kgx3 150kgx2 160kgx1 172,5kgx1

Alla set med multipla reps touch and go. Bra beslut, sparade på ländryggen så jag fixade alla lyft med rak rygg förutom 172,5kg där jag tappade bröstryggens kurvatur.
Aldrig dragit 160kg med rak rygg förut, eller 172,5kg utan bälte och dessutom inte min vanlia "sticking point" vid golvet. Det ser ljust ut!

B.Var femte minut i två omgångar:

15 thrusters 50kg
5 pronerade strikta PU med paus vid bröst 23kg

Thrusters tog 24sekunder bägge ggr, 50kg tyngre än 43kg, märkligt :)
Gjorde ett set PU innan de här två varven och valde att inte gå AMRAP sista setet då jag har varit trött i underarmar sedan CTB förra lördagen.
Jobbigt med så kort vila mellan varven.


C.Var tredje minut i två omgångar:

5/5 hantelryck 24kg
15 backextensions

Hantelryck kul, inte kört dem så mycket, mer sådant.


Något i dagens kombo brände min ländrygg rejält dock, gissar på TnG DL eller hantelryck, då jag inte brukar köra det.


Inga kommentarer: