tisdag 30 april 2013

Riktig delaod

Vaderna krampade igår efter löpningen. Idag knappt några känningar alls. Fick dock en liten förkylning från dagis igen, så nu snorar jag och har mig.

Träning

A.Snatch

40kgx2x3 50kgx2x3

Fokus på att leda stången rakt upp, dvs vänt med turnovern samt att hoppa isär istället för bakåt med fötterna. 40kg för lätt att öva på, 50kg på snudden för lätt men bra ändå.

B.Press

50kgx1x5

Fokus på maximal hastighet från bröst. ja, väldigt lättm kanske lite för lätt. Känner ju inte stången känns ju typ som ett kvastskaft.

C.Frontsquat

60kgx1x5

Fokus på rak stångbana ned och maximal hastighet upp, gick bra.


5 kommentarer:

Jocke L sa...

Kom till slut till skott och gjorde brownies enligt ditt gamla recept. Lysande grejer.

Något uppslag på power bars? Jag halvimproviserade fram lite igår, blev mycket gott, men troligen lite för mycket åt godishållet.

David Englund sa...

Bättre sent än aldrig! Visst är den fantastisk? Körde du på nya receptet?

Det ska väl vara mycket socker i om det är "powerbars"? :)

Jocke L sa...

Näh, gammalt. Bananer och grejer.
Ville ha nåt med helt annan smak, och "bakfritt", inte nåt post-workoutigt.

David Englund sa...

Aha, kör den här då mycket bättre:

http://crossfitaf.blogspot.se/2012/06/daves-paleobrownie.html

Gojibär och kokoschips inget måste

Jocke L sa...

Oki, gjorde ingen analys av vad som kanske kunde avstås, så: ena receptet = bara sånt man har hemma, andra receptet = bara "konstiga" saker