onsdag 15 maj 2013

Diagnos: Akut Böj-DAMP

Inte vägt mig på en vecka, vägde mig idag, 76,2kg ca 3kg ned sen jag var i Uppsala, rätt riktning.
Kroppen bra annars, har bokat tid hos kollega för ryggen iaf.

Pass 1

A.Clean&Jerk

70kgx1 80kgx1 90kgx1 100kgx1 110kgx1 115kgx1 120kg miss vändning 120kg miss jerk 120kg miss vändning

Allt kändes väldigt lätt upp t.o.m. 115kg. Sen blev det en pause-clean men stången lite för långt fram första försöket på 120kg så jag klarade inte att pressa mig upp.
120kg andra försöket mycket bättre timing och därmed relativt lätt att ta sig upp. Skulle väntat lite till efter det för jag missade jerken, för lite kraft från lår.
Sen var jag bränd, så det blev ett försök med kass rackning på 120kg.
När jag vägde 79kg i Uppsala så gjorde jag en pause-clean på 123kg så låren har ju blivit vekare, började direkt få ångest över att jag itne har tunga böj i proggen. Nu har jag iaf fixat in det på söndag.

B.OTM i 8 min 2 Snatch 75kg

Gick bra i 6min, sedan missade jag snatch nummer 13 två ggr sen flöt de sista på utan problem så dessa 16 ryck tog därmed 16min.
Märkligt mot slutet, ländryggen det som blev tröttast. Aldrig upplevt vid ryck förut.

Pass 2

C1.Varje jämn minut i 10min 5 thrusters 65kg

Märkbart tyngre än 60kg, troligtvis alla ryck och stötar som slet sen tidigare.

B2.Varje ojämn minut i 10min 10 CTB BF-PU

10 10 10 8 6-4

Gick bra i 3 set, sen kom jag av mig. Tror jag fortfarande musklar för mycket. 




1 min vila innan

C1. Frontrackade utfallssteg 65kgx8 Höger ben minut  0, 4, 8  och vänster ben minut 2, 6, 10 i 12min.

Kändes inte tyngre än förra veckan, men sjukt vad flåsigt, dessa pumpar upp pulsen rejält.







C2.3 Muscle-ups utan falegrip varje ojämn minut i 12min

Hade tänkt att köra 4, men måste ha bränt draget vid CTB. Positivt att fortfarande kunna slappna av ordentligt i botten.

Inga kommentarer: