torsdag 9 maj 2013

Kul med nytt!

Nu börjar nästäppan också försvinna, skönt. Rygg och knä känns bra, men måste fixa till ryggen har fullt med låsningar där och tappat aktivitet i vänster säte.
Träningsvärk överallt dock, inte van med så hög volym och tempo.

Pass 1

A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3 70kgx3 78kgx3 81,5kgx3 (3RM PR) 83,5kgx2 70kgx2x2

Känns så tråkigt att bara öva teknik på lätta vikter varje pass, måste gå upp lite tyngre också. Kändes bra, men jag var rätt långsam vid höften på de tyngre vikterna. Bättra drag rakt upp iaf. Väldigt nära på 83,5kgx3, raka armar ovanför huvudet, men för trött så orkade inte stabilisera.

Pass 2

A1.Varje Jämn minut i 10minuter 3 Powerclean

80kgx3 90kgx3 95kgx3 100kgx3 102kgx3 (3RM PR)

Kändes väldigt lätt och bra, 3RM PR trots kort vila. Tappade ryggvinkeln en aning mot slutet och hoppade isär, men inte katastrof. Powerclean bra för mig, då jag tvingas att köra på lätta vikter.

A2.Varje Ojämn minut i 10 minuter 5 Bänkpress med 2 sek stopp i botten

70kgx5 75kgx5x4

Ganska tungt mot slutet. Jag är oförskämt svag i bänkpress. tur att det blir viktade dips igen i Juni :)

4 min vila innan B.

B1. Varje jämn minut i 10 minuter 12 ryska svingar 40kg.

Gick bra, fokus på att få med vänster säte i höftextensionen.

B2. Varje Ojämn minut i 10 minuter 15 dips

Bra tempo, explosivt alla set förutom sista.


C.AMRAP 20 min av:

10 BF CTB-PU
5/5 windmill 16kg
200m löpning
5 rollouts typ 70cm
15 backextensions
5/5 stepups 60cm 15kg
200m löpning

Resultat: 3 varv

Flåsigare än i tisdags, bra mix också. Fokus på axelstab, sätesaktivering och övning av BF-CTB.

3 kommentarer:

Jocke sa...

Vad var det nya? 3:or istf 2:or? ;) Bänkpressen?

David Englund sa...

Hahaha!

Jag är ju inte van vid det här tempot, har ju typ suttit på en pall med en kopp kaffe mellan seten sen årsskiftet.

Men true, även bänkpressen är ny.

Jocke sa...

Varför ändra på ett vinnande koncept? Man blir ingen bra lyftare om man inte gillar kaffe :)