måndag 6 maj 2013

Stirk blev flås

Så gott som frisk nu, lite hosta kvar men ruskigt täppt i näsan. Kroppen dock pigg och glad.

Träning

A.1 powersnatch+1 snatch

40kgx1x2 50kgx1 60kgx1x2 70kgx1x2 74kgx1 77kgx1(PR powersnatch)

Sen 1 snatch higpull+ 1 panda pull+ 2 snatch 60kgx1x3

Fkos på höga armbågar, gick rätt ok, kan inte ha krav på mig att tekniken ska adapteras så snabbt. Dock var höften väldigt långsam och slö idag. Därför sänkte till 60kg för snatchcomplex, pangade på mer med benen och givetvis glömde jag armbågarna och missade snatchen bakåt... Skärpte till mig och avslutade fint.

B1.Varje jämn minut i 10min 6 thrusters 60kg

Helt ok speed, 10-12 sekunder per set. Kom åt sätet bra.

B2.Varje ojämn minut i 10min 8 CTB BF-PU

Inga problem heller, frågan är vad som händer vid högre repsantal Fick bra tekniktips av Numi, släng upp benen högre och raka.

1 min vila innan

C1. Frontrackade utfallssteg 60kgx10 Höger ben minut  0, 4, 8  och vänster ben minut 2, 6, 10 i 12min.

C2.3 Muscle-ups utan falegrip varje ojämn minut i 12min

Gick bra, kände för första gången att jag kunde slappna av i botten när jag mini-babiansvingande inför nästa MU.

B och C var tänkt som styrketräning med lite tempo, men pulsen skenade iväg efter ca 17 min. Sista 5min fick jag stå och hänga och flåsa över en låda mellan övningarna för att palla. Note to self, det finns risk för att man blir andfådd  när man inte kan andas genom näsan....

Inga kommentarer: