lördag 4 maj 2013

Gick inte riktigt, men överkroppen är stark iaf.

Förkylningen bättre, mindre hosta, inte lika mycket bomull i huvudet men genomtäppt. Drygt det här. DOMS igår efter singlarna, idag kändes kroppen stark.

Träning

A.Frontsquat

60kgx3 80kgx3 100kgx1 120kgx1 133kgx1 120kgx1 145kg miss

Bättre teknik idag, rak rygg och stångbana, dock pallade inte låren att pressa förbi sticking point, nåja.

B.Viktad Dip

20kgx3 45kgx2 60kgx1 75kgx1 PR 82kgx1 PR

Kändes bättre här, trots att det blir svårt efter ett tag med så många plattor hängande i bältet.

C.Ryckteknik

50kgx2 60kgx2x4

Svårt med höga arrmbågar, lättare med fotarbetet.

D.Lite armhävningar, sen fick jag andnöd.

Edit:

Fick lite damp senare för mina usla armhävningar och gjorde 8x10 armhävningar enligt tabata, alldeles lagom, hur kan jag ha gjort 15x8 på det här förut?

2 kommentarer:

Jocke L sa...

Haha! Bra kvalitet på bältet ser jag. Jag hade sönder två bälten på samma pass en gång (det var "bara" 50-60 kg på), skulle nog vara riktigt tråkigt om det skedde under pågående lyft.

David Englund sa...

Mmm eleikobälte. Skeptisk till stora delar av deras sortiment förutom viktplattor och skivstänger, men det här bältet är bra!

Min erfarenhet är att det ofta är när man hoppar ned från räcke eller så som bältet brister.

Dock var jag med en gång när en kompis skulle dra 60kg i viktad PU och bältet gick av på vägen upp, det var hans lättaste 60kgs lyft någonsin :)