tisdag 21 maj 2013

Inte så explosiv men flåset börjar komma!

Väldigt trött i lår och vader idag, löpningen igår samt kaloriunderskottet såklart. Seg känsla ville slå liv i dem. Trapzen väldigt stekta också, tydligen så drar jag mer vid highpulls än vid ryck.
 Knät väldigt bra, typ smärta 1 av 10 nu. MRT gjord på länden idag ,svar imorgon.

Pass 1

A.1 highpull +1 snatch

40kgx2 50kgx2 60kg 70kg 75kg 80kg 85kg missx3 70kgx1x2 80kgx1(tung)

Extremt missnöjd och förbannad efter detta, blir bara sämre och sämre på ryck. Det som irriterade mest var att allt kändes väldigt bra fram till 85kg. Tänkte hoppa över pass 2, men valde att köra ändå.

B.Parallette-HSPU

7 6

Nöjd! Kändes lätta, armarna starkare iaf!


Pass2

C1.Varje jämn minut i 10min 4 thrusters 70kg

Inte farligt tungt, hade kunnat göra 5 varje minut.

C2.Varje ojämn minut i 10min 10 CTB BF-PU

5x10

Kom äntligen in i dem, alla obrutna och lätta, hade kunnat fortsätta.

1 min vila innan

D1. Frontrackade utfallssteg 70kgx8 Höger ben minut  0, 4, 8  och vänster ben minut 2, 6, 10 i 12min.

Eftersom thrusters kändes så pass lätta så vlade jag att köra 8 reps istället för 6 st som var tanken. Kändes bra och inte alltför tungt.

C2.3 Muscle-ups utan falegrip varje ojämn minut i 12min

 Tänkte köra 4st, men jag räcker inte till tekniskt än, musklar för mycket. Körde bara 4 st första setet.

Den bästa känslan med passet var dock varken att CTB släppte eller att utfall/thrusters kändes lätta, utan att flåset hängde med. Tidigare har sista varven känts som sista varven i cindy/Nate eller liknande. Nu var jag bara lätt flåsig och väldigt svettig, dvs itne alltime low längre :)

Inga kommentarer: