torsdag 4 juli 2013

Allting klaffar fortfarande!

Kropp mår bra, lite stel i nedre trapz vänster efter behandling igår.


 Lidande under dagens goblet squats

Pass 1

A1.Bänkpress med stopp på bröstet Jämna minuter i 10 min

95kgx3x5

Absolut tyngsta omgången hittills, men det var sista passet i cykeln. Min bästa 3x5 innan var just på 95kg och då med studs mot bröst och med valfri vila mellan set. Nöjd!

A2. Powerclean TnG Ojämna minuter i 10 min

80kgx5x5
Börjar bli tungt. Definitivt väldigt flåsigt! Bra stångbana och balans. Viss tendens till att inte öppna höften fullt.

B1.Dips Jämna minuter i 10 min

10kgx15x5

Gick precis med 15 reps sista minuten. Väldigt nöjd. Kanske borde sluta med Oly och CF och börja tävla i dips, det är jag ju faktiskt bra på :)

B2.Trapbar Deadlift  Ojämna minuter i 10 min

120kgx3x5

Kände verkligen legdriven idag. Börjar bli tungt nog för att jag måste fokusera mig.


Pass 2

 A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3 65kgx3x3

Bättre än i tisdags. Stångbanan fortfarande bra, men vågade panga mer med höften idag. Vet hur jag ska göra med stångbanan. Fokusera på att dra högt med armbågarna under inbaning/uppvärmningsset, sen får det lösa sig själv under arbetsset. Då jag kan fokusera på höften istället.

B.5 varv på tid av:

5 MU
10 KBS 32kg
15 goblet squats 32kg

Tid:12:20min

Tidigare tid januari 2012 var 10:52min. tror inte flåset var så mycket bättre då heller. Jag vek helt enkelt ned mig idag. Märkte att jag inte skulle fixa 10:52min, när det hade gått ca 9min och sänkte tempot ytterligare. Hade sparring med Erik och Mackie 2012, hade behövts idag.
Positivt idag var att allt var obuten och kändes rätt lätt, förutom sista MU (3-2). Negativt att just svingarna pumpade upp pulsen rejält. Måste nog nöta nöta svingar!

C.30 strikta HSPU på tid 90cmx60cm

Tid:1:40min

18-3-2-2-3-2

Ja, 18 st är ju inte så bra men skyller på att axlarna var stekta av allt från pass 1 och det innan i pass 2.

D.2 varv av:

12 strikta fällknivar med hollow i botten
10 BF-PU

Kass på bålflexion och PU måste jag öva, har bara kört CTB på senaste.

E.Hantelrodd

36kgx10/10

bara greppet som gav upp, total stekt!






Inga kommentarer: