tisdag 2 juli 2013

Märkligt stark

Formen känns väldigt bra nu, bra balans i tillvaron. Blivit så pass bortskämd att 7,5 timmes sömn i sträck inatt kändes som för lite.
Axlarna börjar bli väldigt trötta, avlastning börjar efter lördag.

Träning

A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3 65kgx3x3

alla ryck kändes bättre än alla veckan. Mer fokus på höften idag, gick bra men måste ju aktivt tänka på att panga( konstigt nog)

B1.Paralette-HSPU

8(reps PR) 6 6

Trots trötta axlar stark, 2 mer reps totalt än förra veckan på samma antal set.

B2.Strikt Supinerad CTB-PU med paus mot bröst och i botten

36kgx3x3

Även här lättare än förra veckan på 33kg. Märkligt. Bådar gott, ska bli kul att testa styrkan här nästa vecka.

C.AMRAP 15min av:

25 DU
20 UB WB
15 KBS 24kg
10 boxjump over 45cm
5 MU

Resultat:4varv+18DU

Väldigt jobbigt, WB+KBS jobbig kombo. Bra med mig med UB regel, skulle tycka väldigt synd om mig själv annars under WB. KBS dryga, speciellt fjärde varvet då jag krisade efter 20 UB WB, bröt 24kg svingar 6-5-4 herrejösses...
BJO blev lugna, Numi hade precis skurat golvet så jag ville inte halka på lådan.
MU väldigt bra, mycket höft och alla UB.
DU är som sagt som att lära sig att cykla, lätta som vanligt.

D.3 varv ej på tid av:

10 liggande rodd, fötter på bänk
20 sekunder mature support
30 sekunder vä/hö underkroppen hängande rakt ut från bänk sista varvet dynamisk sidoplanka
8 16kgx2 stående KB pressar

Liggande rodd bra, märker att horisontaldraget är svagt på vänster sida. Mature support lätt, kan det där nu.
Har upptäckt att lateralflexion är värst för min rygg, troligtvis det som händer i löpning också, dvs stötarna är inte boven. Bytte därför til ldynamisk sidoplanka, kändes bra.
KB-pressarna nyttiga, tyngst i toppläget.

E.30 sekunder handstående med maximalt sträckta skuldror och armar och kropp i hollowx3

Check, men blir snabbt tufft.

Inga kommentarer: