tisdag 16 juli 2013

Första semesterträningen

Upp tidigt igår, bra sömn inatt dock. Verkar som att jag mår bättre av att ligga på en tunn madrass på plankor jämfört med "bra sängar". Bra sömn och pigg i kroppen idag!

Pass 1

A.Öva lite handgående

10-15m åt gången, 15 m är något sorts PR vad jag vet. Roligare att öva handgående jämfört med handstående för det går ju faktiskt helt ok.

B.På tid:

50-40-30-20-10 DU
5-10-15-20-25 KBS 24kg

Tid:4:48min PR

Gjorde den här på 7:36min första gången jag körde den, som wod 2 efter grace men ändå. Gjorde den på ca 5:30min i januari i år. Allt UB idag, tappade rytmen några ggr på kbs då jag slappanade av för mycket på vägen ned. Sista 25 KBS var hemska, hade inte fixat 30 UB, höll på att tappa kulan, greppet har verkligen blivit svagt.

C.5 varv av:

5/5 KB-powerjerk 24kg
12 armhävningar
14 fällknivar
8 shuttleruns 15m

Tog ingen tid. KB-PJ lätta, armhävningar lite småjobbiga. Fällknivarna värst fick bryta fr.o.m. varv 4.

Pass 2

A.Death by burpees

Resultat:18min+15 burpees

Hade satt upp en skamgräns på 15 och ett mål på 18 då jag kände mig trött i armarna sedan pass 1. 
Märkligt nog så tog jag 18min relativt enkelt, var lite smånöjd och tog en paus och kollade på klockan på 19-varvet (Trodde tiden hade tagit slut) hade jag inte gjort det hade jag fixat det varvet med. Hade dock inte fixat 20-varvet efter då triceps och axlar var för stekta.
Varken flås eller lår begränsande, skön känsla. Mer uthållighet för överkroppen är det som verkar saknas.
Gjorde detta pass våren 2010, 16 varv+13 burpees dvs37 burpees mindre trots att jag vägde ca 6kg mindre då också.

3 kommentarer:

Jocke sa...

"Death by" är verkligen death när det gäller burpees (till skillnad från t.ex. pullups).

Kollegorna körde death by burpees på cirkelträningen, två dagar senare ställde samtliga fem in cirkelträningen, ytterligare två dagar senare var två där och körde ett blekt pass.

David Englund sa...

Mmm ovana då eller? Jag minns att det var hemskt våren 2010, nu inte så farligt.
Kändes typ såhär: Började bli småjobbigt, nådde målet, tiden tog slut. Ungefär :)
Blir nog någon sorts rocky jogg här på Gotland btw.
Vilket BG konto ska jag sätta in avgiften på förresten? :)

Jocke sa...

Rocky betalar inte för att jogga.

Ja, de är "vanligt folk" som vad jag förstått brukar köra burpees 3x40-60 sek/pass. Har förstått att det kan bli 40-50 st/pass, nu blev det sådär 15 ronder (jag har mina dubier ang utförandet)