söndag 21 juli 2013

Matförgiftning

Tänkte springa lätt i fredags, bara som recoveryträning. Högg i hela magen för varje steg, typ som håll i hela magen. Benen kändes galet tunga och fick stanna 2 ggr under loppet av 1000m.
Blev värre under dagen även fast jag sov vid lunch och febern steg.
Naproxen och alvedon på kvällen och vaknade rätt frisk på lördagmorgon. Dock kände jag inte för att sätta igång hela systemet, så det fick bli lugn stirk.

Träning

A1.Pausade pistoler

12kgx5/5 16kgx5/5 24kgx5/4

KB rackade på axeln dvs ingen fördel av motvikt. Tufft på 24kg, fixade inte 5 där på högern. Märkligt då jag har varit svag i vänster under våren. Paus i botten, men såklart inte samma VMO kontakt som de oviktade jag brukar köra, de här handlade mer om bara sträcka på benet och få fram höften.

A2.Enarmspress 5,5,5+

24kgx5/5x2 24kgx11/11x1

Tror jag har blivit starkare här, inte säker. Även starkare här i vänstern, märkligt.

B1.Enarms OHS



24kgx8/8x3

Rätt lätt,  törstig i solen så jag passade på att öppna en budweiser under sista setet. Varje set avslutades med 5 explosiva knäböjshopp.

B2.Enarmsrodd

24kgx22/22x3

Lite progression bara, nyttig övning, underarmarna körda idag

C.OTM i 5 min 10 kipping HSPU

DNF(10+10+8)

Kan ha varit lutande underlag med gräs och grus blandat mot stugvägg. Misstänker att jag är så långsam med dem så TUT handstående blir för långt.. Givetvis påverkar föregående övningar också.


Inga kommentarer: