måndag 29 juli 2013

The quitter!

900g hamburgare igår, gav bra tryck för utvärdering idag. Ganska tidig dag på jobbet innan trevlig, men en bra ennergiboost!

Pass 1

A.1powerclean+1 clean

90kgx1 95kgx1x2 100kgx1x2 105kgx1

Powerclean har nog aldrig känts så bra. Clean känns bra tekniskt, men resningarna är tyngre än vad de borde vara.

B.Solid Open Kvalchipper

DNF

Vet inte vad det var, men fick puls 30 wb in i passet och efter 22kbs hade jag samma puls om efter 5 cleans förförra gången. Jag misstänker att det var luftfuktigheten idag som gjorde det, bröt iaf där. Får hoppas mina 9:40min räcker för kval, ananrs får jag köra den igen på onsdag.

C.1 Powerjerk+1 jerk

60kgx1 80kgx1x2 90kgx1x4 100kgx2(jerk) 105kgx2 (jerk+jerk)

Nä, PJ är inget för mig på tyngre vikter, så van med jerk. Splittade 3 ggr när tanken var en PJ. Tyngsta överstötarna på länge, måste lasta här då jag har blivit feg.

D.200 DU på tid

DNF

Var en del av dagens pass på CFN, tänkte mig att jag kudne testa. Axlarna började brinna efter 150 ville inte döda dem då jag hade PJ som nästa del så jag bröt.

E1.Jämna minuter i 10 minuter

8 tng Powerjerk 60kg

E2.ojämna minuter i 10 minuter

10 CTB-BF PU

Gillar tng modellen med PJ skarpt definitivt i jämfört med 1RM varianten. Kände att bröstryggen blev trött, kändes påtagligt mot slutet.
Tydligen är CTB-BF som att lära sig att cykla, lätt och bekvämt alla tior.

F.Tabatarodd

DNF

Behövde få upp puls, jobbigt efte en intervall bröt.

Åt och jobbade. Slutade tidiigare än beräknat så med full mage gav jag mig på ett flåspass. Tvungen om jag skulle kunna se mig i spegeln efter all DNF.

OTM i 10 min

2 MU
4 burpe boxjump utan armhävning 60cm
6 wallball 9kg

Tid:10:42min

Väldigt flåsigt, som sagt tidigare luftfuktighet men också trött lår inverkade. Fixade inte riktigt OTM men slutförde nästan i tid. Lite Natevibbar över det hela.

Avlsutade med lite handgående. Fixade att gå över två viktplattor och vända, men fixade inte att gå tillbaka över dem.

Inga kommentarer: