lördag 6 juli 2013

Bra flås, vekt pannben

träning fredag och lördag igen. Lite seg i kroppen märks att det är slutet på en cykel, lätt övertränad, höjde upp kosten lite igår och dag bara därför. Vaknade 07.00 imorse, ett tecken på att något saknas....

Träning fredag 130705

A.Ren recovery träning

Airdyne

20x
30sekunder på/30 sekunder av

Låga växlar idag, 18 och 19. Ville skona mina trötta ben. Ingen hög topp-puls, men högre snittpuls ca 165-167 ca.

Träning lördag 130706

A.Snatch

60kgx3 65kgx2 70kgx1 65kgx3 70kgx2 75kgx1

Allt lätt och problemfritt, 75kg tyngsta jag har lyft på 2 månader, skönt att lyfta över kroppsvikt igen :)

B."Good complex for good clean&jerk"

1PC+3 pause FS+1 jerk

90kgx1x3

Rätt problemfritt, drygt med tre sekunders paus i böjarna dock.

C.Kval-Chipper solid open

På tid:

60 DU
50 WB 9kg
40 KBS 24kg
30 PU
20 clean(djupa) 60kg
10 HSPU

Tid:10:28min

Ville bara känna på woden, körde i ett lugnt tempo. Blev obehagligt nog för att jag skulle vika ned mig ändå.
DU obrutet och ganska fort, klart på 39 sekunder.
WB enligt plan 5x10, klar på ca 3min. Bra pace. Några noreps, onödigt.
KBS värst dvs gentemot mina förväntningar. Har märkt att de känts jobbiga på senaste, får inte med mig höften tillräckligt och greppet blir stekt. Bröt 10-10-10-5-5. Måste hämta in tid här nästa gång.
PU lätt på en minut 3x10, endast greppet som kändes av.
Clean blev jag skrämd av, dels att jag har hemska minnen av elizabeth men ocks att det inte fanns något grepp att dra med första 3 repsen. Tog det lugnt men skärpte till mig sen, kan vara mer aggressiv här, bröt 3-3-3-3-4-4.
HSPU lätta och strikta. 9-1, ramlade ut från väggen p.g.a. rent slarv bara.
Fräsch ca 30 sekunder efter så flåset är det inte fel på, bara huvudet, måste få kroppen att förstå att jag faktiskt kan trycka på. SUb 8min är målet.

D.3 varv av:

5/5 pauspistoler
400m löpning
10/10 enbens höftlyft
5 sekunder "nästan korset"
10 fällknivar med hollow i botten

Ingen tid, nedvarvning. Fokus på VMO i pistoler, pressa med stortå elelr mediala främre trampdyna ökar kontakten.
Korset känns bra, krampade i triceps idag.
Höftlyft tunga. Fällknivar är en sådan goat, så grymt bra för mig, sliter inte som TTB men ger nog samma effekt.
Löpningen helt smärtfri bra. Lätt träning nästa vecka.

Inga kommentarer: