torsdag 19 september 2013

Blygsamma mål

Ja det här med att fira födelsedag och viktnedgång var ju inte så bra. Vägde 72kg idag på morgonen, får dra ned så att jag iaf väger 70,5kg nästa torsdag och sedan börjar joggandet med sopsäckar, bastandet odrickandet osv :)
Kroppen helt ok, axeln bättre, hittade som sagt triggerpunkt som får den att bli bättre. Ryggen lite öm på skadade sidan, sedan allmänt trött i länden. Märkligt brukar inte vara det efter press och jerks.

Pass 1

A.Clean&Jerk

70kgx2 80kgx1 90kgx1 95kgx1 100kgx1 105kgx1 110kgx1 114kg miss jerk 114kg 117kg miss jerk 100kgx1x3 OTM

Vändningar har släppt helt och hållet. Tror jag bara ligger ca 3-4kg ifrån formen i våras där nu, men då på 6kg lättare kroppsvikt. Kom på idag vad det är för teknikfel jag har lagt till mig på jerks, jag måste fokusera på att slänga fram främre foten långt. Om jag inte gör det kommer jag inte under stången. 117kg var en gristung vändning, så det fanns ingen kräm alls kvar för överstöten.


Pass 2

B.Snatch

60kgx2 70kgx2 75kgx1 80kgx1 83kgx1 86kgx1 89kg miss 73kgx1x2 79kgx1 85kgx1 88kgx1

Trött i både lår och rygg, hade inte kräm för tyngre lyft idag. Tappade 89kg på nacken, mindre bra. Gillar att jag inte missar många ryck nuförtiden, helt ok att missa ett lyft på 99,1% av max.
Enda problemet jag har i ryck nu är att jag vill fånga stången så upprätt i överkroppen, vilket jag inte har vinklarna i underkroppen för och hamnar därmed väldigt brett i sittet.

C.1 snatch pull+ 2 hang snatch pull

70kgx1 80kgx1x2

Vill få in känslan av knäextension igen, gick bra.

D.3 varv av:

16 frontrackade utfallssteg bakåt 60kg
4 burpee boxjump over 60cm
12 backextensions 10kg
5 pullups med fokus på scapulasänkning
5 ringrodd
40 sekunder hollow

Tid:ca 15min

Småsvettigt och flåsigt, fortfarande lite halsont men måste få igång något sorts flås ju. Behöver utfall, känns som sätet är helt inaktivt och platt annars.

Ja om jag lyckas dra ned vikten till 68,9kg nästa helg så är ju givetvis mitt mål att slå mina siffror förra året, 200 i total låter ju jämnt och fint. Lite blygsamma mål, men helt ok då vägen har kantats av en skadad handled och rygg så.



Inga kommentarer: