söndag 8 september 2013

Lättvikt med flåsträning

På lördagen lite snuvigare än på fredagen, säkert straffet för att jag sprang med bar över. idag lite snuvigare än i lördags, säkert straffet för att jag kördee 16min amrap. Inte så illa dock, går nog snart över.
Lätt som en plätt på morgonen, 72,2kg, går väl så när röven trillar av en. Har sagt att jag aldrig ska tävla i 69-an igen, men nu när jag är så lätt och DM är om 20 dagar så blir jag lite sugen på att försvara mitt guld.

Träning

A.1 powersnatch+2 snatch below knee 60kg 60 sekunder vilax5

började taffligt, blev bättre sedan. Måste fokusera på att få stången i "pocket" sedan explodera rakt upp genom knäna.

B.1 snatch high pull+2 hang snatch high pull

70kgx1x3

Kändes väldigt bra, tror på hängadne pulls för mig, ger kräm där jag som mest behöver det.

C.NS 13.1

Resultat:8 varv+6TTB+8 burpees+6 WB  (308 reps)

Körde passet igen, på riktigt den här gången. Om det var 80% effort senast, så var det 85-90% nu. Inte särskilt trött efter, men kunde inte köra snabbare, då jag tappade tempo på burpees. Iof hade jag kanske kunnat köra några varv WB UB från början, bröt dem 6-4 från start.

D.9-7-5 reps på tid av:

50kg Powersnatch
CTB-PU

Tid:2:01min

Ville träna mer och dagens pass såg kul ut, precis den zonen jag gillr att jobba i. Går ju att kapa mer tid, men magnesium var slut på CFN så var tvungen att bryta sista PS 2-3 och hade stången rätt långt ifrån räcket också.

E.Backextensions

10kg på nackenx10x3

Övre delen av gluteus är där jag har tappat mest, dvs den delen som håller upp alla byxor. Upplever att backextensions tar mer där samt länd vilket inte är någon stark zon för mig.

Inga kommentarer: