lördag 21 september 2013

Röra på fläsket!

Vikten envis nu, 72kg varje morgon, trots jag har späkt mig själv en del sedan dagen efter min födelsedag. troligtvis kommer det väl en "swoosh effect" snart, brukar det göra. Vill som sagt ligga på iaf 70,5kg nästa fredag.
Kroppen annars rätt bra, men förkylningen som hängt med sedan slutet av augusti är fortfarande i. Blev lätt flås ändå, dels för att förbränna lite och dels för att jag vet hur jobbigt det är att börja röra på sig igen efter ett längre uppehåll.

Träning fredag 130920

A.AMRAP cal airdyne 20 min
1,6km löpning
1000m rodd
Airdyne

Vet faktiskt inte riktigt vad jag kom upp i, 80 kcal typ. Riktigt mysig jogging på ca 7:45min, gillar att springa. Rodd inte så hemsk, måste vänja mig lite vid den, på ca 3:53min, trots det tempot kände jag lite i framlåren, inte som löpning som bara är centralt begränsat.
Första gången jag testar en riktigt airdyne (vi har fått in en  och har snart två på CFN) , fyfan vad den sög i låren. Jag tror att om man siktar på lårmått under 50cm, så är den i kombination med kaloriunderskott en riktigt bra väg att gå.

Idag lördag, testa att lyfta i dräkten igen!



Inga kommentarer: