tisdag 3 september 2013

Otaggad, men blev taggad!

Kass sömn igen, sent i säng tidigt upp, ville bara sova vidare när klockan ringde. Kroppen bra förutom nacken, som är trött. Något lätt kli i halsen också som suttit i sedan fredags, inte sugen på att flåsa heller, vill få tillbaka min rumpa och mina starkare böj.

Träning

A1.Frontsquat

114kgx3x2 utan bälte 114kgx5 med bälte

Går framåt, siffermässigt bara 6kg efter arpil men jag känner inte att jag äger vikterna på samma sätt. Och höger ben tar up pemr av vikten, samt rumpan arbetar inte alls.

A2.Bänkpress med stopp

80kgx5x3

Vänster axel stel, skippar nog bänken ett tag. Dips igen, mycket snällare mot mina axlar.

B1.Knäböj bakpå 31X1

90kgx6x3

långsamt ned, kort paus i botten, Explosivt upp med fokus på att trycka ifrån ked vänster ben och säte.

B2.Viktad PU strikt CTB

41kgx3x2

Lätt, mne stod ut metallsaker från räcket, så vet inte riktigt om det var CTB

C.Snatch

50kgx3x4 70kgx3x3

Kom en junior tyngdlyftare från Irak, med sin far. lev taggad till att lyfta lite. Har stått stilla med fötterna vid ryck, ska nog testa att flytta dem lite igen.

D.PC+jerk

70kgx2 90kgx2x2

Slut som artist, tungt med PC på 90kg.

E.3 varv av:

10 m powlerpush 100kg
10 sledpull 100kg
10/10 bulgarina splitsquats
15 backextensions

Kan döpa de här tre varven till: Ge mig min rumpa tillbaka. Blir nog fokus på att få tillbaka den, istället för Nordic showdown.

F.Lite axelrehab

Press bakom nacken 40kgx8x2

Band pullaparts 2x15


Inga kommentarer: