lördag 15 februari 2014

Har jag sagt att jag älskar ryck?

Förkyld som fan, sov dock väldigt bra. Nässpray är inte paleo, men bra grejer ändå.
Dock är ju grills lunch, samt mina ribs katastrof om man inte vill binda vätska.

Vägde 71,5 i förrgår, 74.15 idag! Jag tänkte ta det lugnt på tävlingen pga av förkylningen, men jag kan ju inte vara både tung och svag!

Dock väldigt trevlig och rolig biltur till Väsby ( dit kanske man borde flytta?), den gjorde min dag.
A.Ryck

82-86-90 tävlings PR

Alla satt bra som fan, skön känsla, hade mer. 100 till SM känns sannolikt nu.

B.Stöt

114-117-120 miss överstöt

Väldigt bra vändningar, speciellt den på 120, har inte vänt det så lätt förut. Överstötarna off från början, märkligt.

Synd hade varit Nice med tävlings PR här med oavsett.

PR ryck och total, 207kg!

Sedan lite Badibilding:

B.3 varv av

5 snatch press 52,5 kg
7/7 utfall framåt 52,5kg

Pressar med axlarna, känns mindre i armbåge, så fort jag tar i med armbågarna känns den

C.3 varv av

10 Hantelcurl 16kg
10 stående press
10 framåtlutad rodd

Pump

D.excentriska enarms french press

12x5/5 14x5/5 16x5/5

Hoppas den hjälper min armbåge.

E.3 varv av

10 pushdown
5 fällknivar+30 sekunder hollow

Pushdown för aktivering av vänster triceps, den är inte riktigt med.
Hollow sved idag.

Ny cykel på måndag!

2 kommentarer:

Sam sa...

Grattis till bra ryck och en fin tävling!
Överstötarna, vad hände där?
Ribs, ska ladda med det inför nästa tävling, verkar bra :P

David Englund sa...

Haha ja om man vill väga tungt iaf :)

Tittat lite på filmerna nu, hålelr vinklarna fint i dippen, men verkar som att jag int går tillräckligt djupt för att få rodentligt med kraft från benen.