söndag 9 februari 2014

Starkt vrak, 90-115

Tila krasslig hela veckan, hostar mig i ansiktet hela nätterna, ingen vidare sömn, Hjälper inte heller att jag somnar varje kväll som jag nattar henne också, blir jättelätt att somna i tid efter det...
Kroppen inte jättepigg, speciellt underarmarna, har svårt att skruva upp syltburkar med dem. Vänster tricepsfäste är irriterat ovckså, sedan dips på julafton. Inte känts så mycket men blivit värre denna vecka. Blir excentrisk träning på detta.

Träning

A.Styrkeryck+ryck

40kg 50kg 60kg 70kg 75kg

Bra power och lätt, gillar verkligen styrkeryck, de har fått mig att förstå hur jag ska göra vid ryck för att få höjd på stången. In ordentligt i höften, explodera och dra med trapz.

B.Ryck

80kg 84kgx1x2 87kg 90kg miss 90kg

Första på 84kg drog jag inte riktigt klart, lite i framkant, gjorde om. Första på 90 samma men resulterade i miss. andra på 90 inga problem, skön känsla när så överkörd som nu.

C.Stöt

60kg 80kg 90kg 100kg 105kg 110kg 115kg

Fokus här, hoppa fram, slå runt armbågar på vändning.
Överstöt, hälvikt, greppa om rätt, långt fram med vänster fot, pressa hårt mot stången.

Inte så jättetungt på 115kg heller, bådar gott inför nästa helg.


Inga kommentarer: