tisdag 13 april 2010

Ingen D-vitaminbrist idag inte!

Helt underbart väder ute idag, det var väl egentligen nu jag skulle ha kommit hem från Sydafrika?

Tanken var lite 400m rundor på bana, men slöhet och övertalning från Marina att ta med Diablo(dobermannen) så fick det bli lite lööpning i skogområdet run vinterviken.

5 km terräng 80%tempo

Tid:23:54min

Förvånad över tiden då jag inte har sprungit längre än 500m, jag jag vet inte hur länge sedan det var. Ett år kanske? Dessutom kändes det nästan som promenadtakt.
Fast jag vet att adduktorer och vader kommer att få lida illa för det imorgon ändå.

Eftermiddagsträning

Lite OL på CrossFitNordic

Powersnatch+OHS 45kgx1x3

Snatchhighpull(typ till mitten av sternum) 55kgx3x3

SnatchDL/pull 65kgx3x3
Skulle egentligen bara ha varit snatchdeadlift, men blev sugen på att trycka till med höften lite också så det fick bli lite pull också.

Lyckades köra upp ena handen också på de där nya livsfarliga stängerna, sånt trodde jag bara att man gjorde när det var metcons inblandat.

3x

10 Utfall med Frontrackad stång(40kg)+5fontsquats+3 vertikalhopp

vila 30 s

5 pressar vänster 5 pressar höger 16kg första varvet, 20kg de andra 2 varven. Tungt för vänstern lätt för högern.

vila 2 min

Sen kom jag nästan försent till jobbet för att jag skulle kolla på när Erik och Peter skulle köra tabatarodd, låta träningen(inte ens min egen) gå utöver privatliv och arbete? Nä inte jag inte :)

Inga kommentarer: